Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebra's eten niet graag eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebra's eten niet graag eivoer

    hallo allemaal

    mijn zebravinken eten al van het begin niet graag eivoer(ze eten het bijna niet) wat kan ik er aan doen ???

    alvast bedankt

  • #2
    zebra's eten idd niet graag "vet" eivoer
    gewoon een ander proberen zou ik zeggen
    hier doen ze 't goed op diverse merken

    frank4

    Opmerking


    • #3
      ok maar ik heb nog 3/4over

      Opmerking


      • #4
        nog wat over....

        Hallo. Zo u heeft nog wat over. zonde om het weg te gooien. Hier is een test om te beslissen het te blijven voeren of mischien te vervangen met iets dat ze wel eten/lusten.
        1. Pick Uw minst geliefde groenten of fruit.
        2. Koop dit in grote getalen. En herinner dat bij aankoop van grote hoeveelheden er wel een kortingkje te halen valt.
        3. eet dit drie maal daags voor de komende twee weken. Niet tussendoor snacken.
        Bon apetit. En zo voelen de vogels zich dus ook. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          tja zeg

          dan kun je ook stellen geen vogels is beterkoop
          nee voor mij alleen het beste voor de vogels hoe raar dat mag klinken
          en als ik het te duur ga vinden dan zal ik vogels moeten MINDEREN

          frank4

          Opmerking


          • #6
            Eivoer is een noodzakelijk voer voor vogels. Maar ze moeten het natuurlijk wel willen eten. Probeer het zodanig samen te stellen dat je vogels het lekker vinden en graag opnemen. Let wel, vogels hebben een andere smaakbeleving als wij en wat wij lekker vinden, vindt een vogel misschien niet te pruimen.
            Als ze geen eivoer opnemen kan dat dus te maken hebben met de samenstelling of met het feit dat ze niet weten wat eivoer is; ze hebben op jonge leeftijd een ander samenstelling gehad of helemaaal niets......

            Ze moeten het leren eten en je zou kunnen beginnen om een hardgekookt ei met beschuiten te mengen. En na een paar dagen geleidelijk wat 'fabrieksvoer' bijmengen. Soms lukt dit en eten ze na een poosje probleemloos je eivoer. Ook aanbevolen: een geraspt worteltje en wat fijngehakte peterselie (vers) er doormengen.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              ok bedankt voor de tips

              Opmerking


              • #8
                Een nat stukje wit brood ,met daar wat eivoer overheen gestrooit wil ook wel eens helpen.
                Nat wit brood lusten alle vogels ,en werd vroeger altijd tijdens het grootbrengen van vogels gegeven.
                Wel niet te veel ,en niet te lang laten staan,in verband met krijgen van diaree en bederven.

                Opmerking

                Working...
                X