Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes eten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitjes eten

    Hallo, allemaal

    een tijd lang neit meer gezien. maar nu weer een vraag van mij.

    ik heb een koppeltje chineese dwerg kwartels, maar ze leggen alleen maar onbevruchte eieren.

    ik raap de eieren steeds omdat het vrouwtje toch niet gaat broedden. nu was ik vandaag aan het rapen en ging ik per ongeluk op een eitje staan.
    ik had dat dus niet gezien.

    toen ik later vandaag weer ging kijken naar mijn kanarie's zag ik dus dat kapotte eitje liggen. maar de kanaries + de chineese dwerg kwartels zaten eruit te eten (eigeel+eiwit+schaal) nu is mijn vraag of dat het kwaat kan. want als dat niet is kan ik bijvoorbeeld vaker zo'n eitje open maken want zo te zien vinden ze het lekker.


    groetjes, Sanne

  • #2
    Dat zou ik toch niet doen als ik jou was. Dan heb je de kans dat ze zelf eitjes gaan openpikken om ervan te kunnen eten (terwijl die eitjes wel bevrucht kunnen zijn en er een schattig kuikentje uit had kunnen komen).

    Je kunt ze wel eivoer geven (kun je kopen of zelf maken van gekookte eieren) en stukjes eischaal (ook even koken, en in kleine snippertjes prakken)

    Opmerking


    • #3
      Die eieren eten kan geen kwaad hoor, ik eet ze zelf ook op.
      Elk jaar laat ik ze 2 nestjes grootbrengen en alle andere eieren eet ik zelf op, gewoon bakken, ze zijn erg lekker.
      Ook mijn elegantparkieten zijn dol op rauwe eieren, eivoer eten ze maar matig maar de rauwe eieren vinden ze heerlijk.
      Al met al, het kan geen kwaad als je de eieren laat opeten.

      Opmerking


      • #4
        hoeveel nestjes kan een kwartel per jaar leggen ??

        Opmerking


        • #5
          Een hele hoop Zolang ze niet broedt, kan ze heel veel eieren leggen. Als ze wel broedt, kan het zijn dat nadat de jongen zo'n 1-2 weken uit het ei zijn ze alweer opnieuw begint. Net als duiven

          Ik kook de eitjes altijd als ze onbevrucht zijn en er niet wordt op gebroed (nu weeral 4 eitjes van 2 weken oud) en ofwel geef ik ze aan de vogels ofwel eet ik ze op. De Kwarteltjes zijn dol op hun gekookte eitjes. Ik snij het hardgekookt ei (3 minuten koken) in 2 en leg de 2 helften in de kooi. Na 5 seconden is het al op Natuurlijk eten vogels graag eieren, maar misschien kun je de onbevruchte eieren als je ze raapt koken (ik weet niet wat je er nu mee doet) en aan de vogels teruggeven. 1 eitje per dag of zo
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            rauw ei

            ik heb ze gewoon het rauwe ei gegeven.
            mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

            Opmerking


            • #7
              ik heb er nog geen maar het was gewoon om te weten

              Opmerking

              Working...
              X