Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat kan er bij grasparkieten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat kan er bij grasparkieten?

    welke vogels kunnen samen met parkieten in een buiten voliere?

    ik heb iets gehoord van geen krom snavels bij spits snavels maar ik wil dan even weten namen van vogels want nu heb ik alleen nog in mijn oude voliere kanarie's (en een klein buiten kooitje met broedende grasparkietjes

    de voliere is 8 hoekig met ongeveer een diameter van 2m. er zit een heel groot nachthok bij +/- 1.5 x 2 meter.

    ernaast staat precies de zelfde voliere + nachthok in spiegelbeeld daar wil ik vogeltjes als kanaries enz. in doen, mijn vraag is wat daar nu bij zou kunnen. maar dat vraag ik wel op de forum van kanaries..

    groetjes, Sanne



    (we zijn nu nog hard bezig met het bouwen er van maar over een week of 2 zulllen ze allebij wel klaar zijn )
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    Een koppel valkparkieten zou er wel bij kunnen, die laten elkaar doorgaans wel met rust.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Bij grasparkieten kan niets hoor zijn echte moordenaars.

      Ook valkparkieten kunnen er niet bij, hoe weet ik dit, heb zelf 4 valkparkieten
      en wilde er grasparkieten bij doen.

      dat werd me te strengste door een ervaren iemand die echt alles van vogels af weet afgeraden.

      wel kunnen bij valkparkieten kanaries.

      maar niet doen hoor bij de grasparkieten.

      trouwens heb ze zelf ook gehad, had er wat kanaries bij, zie ze zo naar het pootje bijten van de kanarie en pootje eraf.


      nou en mijn voiliere is 25 vierkante meter, en ze waren nog niet eens in broedstemming.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        Er stond ook "doorgaans", bij mij ging het wel destijds. Maar beter geen risico nemen inderdaad dan.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik ken verschillende hobbykwekers met een valk/gras voliere waar het ook in koloniebroed geen problemen geeft.

          Opmerking


          • #6
            Hoeveel grasparkieten heb je? Want ik zou hem sowieso niet te vol stoppen..

            Wij hebben hier 2 grasparkietjes samen met 2 Catharina parkieten in een voliere van 2 x 3 x 2 meter (en nog een binnenhok van 2 x 1 ofzo..)
            Dat gaat goed, de Catharina parkieten lijken nu zelfs "de baas" te zijn over de grasparkieten, hoewel grasparkietjes het niet snel opgeven

            Zorg verder ook voor voerbakken op verschillende plekken. Dan is er minder snel ruzie omdat ze niet allemaal tegelijk uit hetzelfde bakje hoeven te eten

            Opmerking


            • #7
              ik heb ook gewoon gras en valk bij elkaar nix mis mee.
              die grasjes durven nix te doen tegen de valkparkieten.

              Opmerking


              • #8
                Ik had ook gras en valken samen en dat ging ook hier prima op zo nu en dan een bloedende teen na. Maar garanties heb je niet en als ik zie hoe een grasparkiet een jong van een ander kan scalperen dan ben ik wel blij dat ze dat nooit bij de valken gedaan hebben. De grajes waren wel de baas over de veel gemoedelijkere vakjes ondanks hun grootte. Maar ze vonden de blokken van de valken te groot denk ik

                Opmerking


                • #9
                  bij mij bijt die valk aardig van zig af hoor.
                  je zou er ook een koppel bourks bij kunnen doen.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb van alles bij me grasparkieten zitten,
                    heb in totaal
                    5 koppels grasparkieten
                    2 koppels barrabands
                    1 koppel princes of wales
                    1 koppel halsband parkieten
                    1 koppel bergparkieten

                    en het gaat perfect heb alles op eieren zitten.
                    kijk ook op www.freewebs.com/vogel-handel-zwiers,
                    voor al u soorten vogels, ook inkoop.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hobbykweker_Zwiers
                      ik heb van alles bij me grasparkieten zitten,
                      heb in totaal
                      5 koppels grasparkieten
                      2 koppels barrabands
                      1 koppel princes of wales
                      1 koppel halsband parkieten
                      1 koppel bergparkieten

                      en het gaat perfect heb alles op eieren zitten.

                      Zo goed gaat het niet. Pop dood en een andere pop bij de jongen.

                      Opmerking


                      • #12
                        ja dit jaar, maar dat zijn parkietjes onderling en hier was de vraag wat kan er bij grasparkieten
                        kijk ook op www.freewebs.com/vogel-handel-zwiers,
                        voor al u soorten vogels, ook inkoop.

                        Opmerking

                        Working...
                        X