PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti luchtpijpmijt...

XaNaX
17-05-2009, 10:12
Beste vrienden,

ik ben een belg en hopeloos op zoek naar anti luchtpijpmijt van Bogena.. Blijkbaar hier in België niet meer te verkrijgen..
Ik kan het online via een nederlandse website wel bestellen voor 7.49 euro. Maar.. dan rekenen ze me 10.95euro verzendkosten aan, BTW en paypalkosten.. waardoor het flesje om en bij de 20euro gaat kosten.

Nu was m'n vraag of er een nederlandse vogelvriend me geen flesje wou halen en opsturen, uiteraard betaal ik het terug, gewoon via overschrijving met behulp van Iban en BIC nr.

Indien iemand me wil helpen, gelieve een mailtje te sturen naar Boekingen at telenet punt be. Het gehele bedrag dat je zou spenderen aan aankoop, verzendkosten etc betaal ik integraal terug, uiteraard.

Lester Lievens
17-05-2009, 13:02
ik ben een belg en hopeloos op zoek naar anti luchtpijpmijt van Bogena..
Daar gaan we weer. Vooral het woord "hopeloos" is wanhopig veelzeggend.

Blijkbaar hier in België niet meer te verkrijgen.

Met meer dan 1 reden.

Het verdient aanbeveling om zichzelf eerst te informeren over effecten van ivermectine en overige macrocyclische lactonen. 2 sleutelbegrippen hier :
1. "verantwoordelijkheid".
2. "neurologisch vergif".

Dit schreef een bekend pluimvee arts er over :

• Ivermectine is een behoorlijk heftig middel eigenlijk. Van collies en shelties en hele jonge dieren is bekend dat ze er aan sterven als het de hersenen bereikt

• Ook zijn vogelsoorten en vissen redelijk gevoelig voor dit middel waardoor je dus vergiftigingsverschijnselen krijgt (vooral neurologisch van aard: hersenen en zenuwen worden aangetast)

• Omdat ivermectine oplost in vet kan het heel makkelijk via de eieren worden uitgescheiden en dat brengt mij bij de belangrijkste reden waarom ivermectine terughoudend moet worden toegepast. Het komt dus zeker weten terecht in de eieren. (Dus ook voedselvergiftiging)

• Er is niet onderzocht van dit middel hoelang het via de eieren kan worden uitgescheiden. Ook is onduidelijk wat dit middel bij mensen doet als er een residu in de eieren zit, maar ongezond zal het zeker zijn. En zeker bij jonge kinderen!

• Resistentie, ook niet “geheel onbelangrijk” (sic) :
Er is in Amerika al wel veel resistentie tegen ivermectine gezien, maar ook in Europa zal dat naar alle waarschijnlijkheid binnenkort gaan voorkomen.

• Ikzelf onwormde individuele zieke kippen met Oramec, omdat dat eenmalig is en ik anders aan kuren vast zat, en bij sectie bleek na ontworming van oramec dat kip nog vol met wormen zat!!!!!

en daar bovenop alweer :

...ben hopeloos op zoek naar anti luchtpijpmijt van Bogena.

Indien de vogelliefhebberij niet van dit soort "ich-hab-es-nie-gewusst"-onwetendheid afstapt waar het industriële-chemo-à-volonté betreft, dan komt gegarandeerd de dag dat groene extremisten de liefhebberij met deze stok gaan slaan tot de liefhebberij beurs en blauw is. En er niks meer van over schiet. Dan wel te weten dat het een stok is die we zelf aangereikt hebben, 10-tallen jaren lang.
Hoe groot kan onwetendheid zijn ? en blijven... ?

Alle leden van de Speciaalclub Natuurbroed Gouldamadine NL roep ik hierbij op, om alle collega's-betrokkenen in te lichten over de gevolgen bij gebruik van dit soort industriële chemo.

De rest mag elk eens voor zichzelf bekijken.

XaNaX
17-05-2009, 13:17
[QUOTE=Lester Lievens;56498]Daar gaan we weer. Vooral het woord "hopeloos" is wanhopig veelzeggend.

Sjah als je't niet meer vindt en je krijgt te horen dat het niet meer te verkrijgen is, dan was de hele zoektocht hopeloos, lijkt me..

Dat het een behoorlijk heftig middel is, is geweten. Daarom gebruik ik het enkel tegen luchtpijpmijt.
Wat er in de eieren van zou resten, maakt me op dit moment weinig uit. Ermee kweken ga ik momenteel toch niet en ik nuttig tot op heden ook geen eieren van een kanarie.
Resistentie... nuja... iedereen moet de producten VERANTWOORD gebruiken, net zoals mensen dit moeten doen met antibiotica.

Waarschijnlijk heb jij een beter idee: We laten de luchtpijpmijt gewoon z'n gang gaan, hopen dat alle vogels besmet geraken en laat ze dan maar allemaal last ervan hebben. Dat is pas diervriendelijkheid!
Ik heb deze vogel gekocht als extra pop. Blijkt ze luchtpijpmijt te hebben.
Lookpoeder in drinkwater heeft niet geholpen. Net als appelazijn ook het doel miste.

Elk medicijn heeft nare gevolgen, lees eens alle bijwerkingen van medicatie de je zelf al nam in je leven...
Deze vogel heeft luchtpijpmijt en ik wil haar daar vanaf, lijkt me toch logisch?

Ik weet echt niet wat je probleem is tegen verantwoord medicatie-gebruik bij ziekte bij vogels...

Of gaan we terug naar de tijd dat 80% van de vogelhouders een Vapona-stick aan de volière hing? Jah, dat lijkt me veel beter... Laat ons met een kanon weer naar een mug schieten...

Jeroen H
17-05-2009, 16:47
@Lester Lievens
Ik heb zelf geen ervaring of zit er nu niet mee, maar wat raadt u dan aan?

gretha
17-05-2009, 17:00
hoi xanax

als ik me niet vergis dan kunt u het in belgie bij de dierenarts kopen .
als u op de forum even zoekt naar anti luchtpijpmijt dan komt u verschillende berichten tegen over dit onderwerp.

XaNaX
18-05-2009, 00:32
Lester, u hangt ongelooflijk mijn zak uit, dit klinkt grof, maar het is zo... ik vraag hier niet naar ongelooflijk veel gezemel de hele tijd.. ik vraag om een oplossing... de vraag was dus : wat raad u dan aan als alternatief? Ik zie veel gezemel, weinig antwoord....

Deze vogel wil niets over mij vertellen (als kweker), ik kocht haar aan enkele maanden geleden...Ik kweek er niet mee.... Maar ook een dier waarmee ik niet kweek, mag zijn / haar verzorging hebben...
Of wringt daar het schoentje?
Gelooft u niet dat mensen een dier willen helpen, ook al brengt het geen cent op?
Wil je aub een ander z'n bericht gaan vervuilen met je gal spuien?

Geef een alternatief, of zwijg, voor eeuwig en altijd....

Ik meet mezelf niet de pretentie aan om ivermectine in twijfel te trekken.. Dat hebben waarschijnlijk al 100den mensen voor mij gedaan.. En ze hebben besloten dat dit medicament doeltreffend is tegen luchtpijpmijt...
Ik ben niet bang voor je zogezegde groene jongens die op een dag de hele vogel liefhebberij zullen afschaffen. Als een vogel ziek is, mag hij/zij de medicatie krijgen die hij nodig heeft...

Deze medicatie is op de markt.. U bent tegen, dat heeft u nu al meermaals laten weten... Hou het dan daar bij...
In 16jaar kanaries houden en kweken, is dit de eerste maal dat het me voorvalt....
En ik ben op zoek naar een medicamentdat dit aanpakt... Wat elke liefhebber zou moeten doen...
Bedankt voor uw bijdrage...

Rissotto
18-05-2009, 10:56
ik denk dat je even dan naar een dierenarts moet gaan om het te kopen inderdaad.daar hebben ze het vast wel.
anders kun je het misschien via een webwinkel bestellen.

KarelHans
18-05-2009, 20:16
We worden allemaal wel een beetje moe van dit gezever. Als je me je adres doormailt stuur ik je een flesje, gratis en voor niets. Hopelijk is het voor de vogel niet te laat.

XaNaX
18-05-2009, 22:18
We worden allemaal wel een beetje moe van dit gezever. Als je me je adres doormailt stuur ik je een flesje, gratis en voor niets. Hopelijk is het voor de vogel niet te laat.

Bedankt KarelHans.
Een ander lid heeft intussen al een flesje op de post gedaan.
Jammer dat er inderdaad mensen zijn die blijkbaar zo moeten reageren als hierboven.
Nogmaals bedankt voor je reactie en de aangeboden hulp.

P.Wijlaars
21-08-2010, 22:41

Kijk............ Zo kan het ook. heeel goed karelhans

je bent een voorbeeld voor alle. heel mooi gebaar;)
ik wordt ook ziek van dat gezever:(
altijd de zelfde die denkt het beter te weten.

natuurkweker
21-08-2010, 23:33
ja karel ik ben het volkomen met je eens
de heer lievens ik zou als ik uw was ook niet echt meer eten wat denk je wat voor rommel erin zit .
wat ga je doen een vogel redden en proberen het tegen te houden dat je hele bestand er misschien wel aan gaat of je laat ze maar allemaal dood gaan
beetje menselijk kan wel
oke ik probeer ook alles op natuurbasis te doen maar met dit soort dingen als je geen andere keuze hebt moet je wel
en anders geef tips weg wat zou helpen tegen luchtpijpmijt help de mensen dan wat doe jij dan:D
en niet alleen maar hameren op de mensen wat ze verkeerd doen

P.Wijlaars
21-08-2010, 23:39
ja karel ik ben het volkomen met je eens
de heer lievens ik zou als ik uw was ook niet echt meer eten wat denk je wat voor rommel erin zit .
wat ga je doen ee voel redden en proberen het tegen te houden dat je hele bestand er misschien wel aan gaat of je laat ze maar allemaal dood gaan
beetje menselijk kan wel
oke ik probeer ook alles op natuurbasis te doen maar met dit soort dingen als je een keuze hebt moet je wel
en anders geef tips weg wat zou helpen tegen luchtpijpmijt help de mensen dan wat doe jij dan:D

en oooo weee als we stomme vragen stellen, dan zitten ze er meteen bovenop:D