PDA

Bekijk Volledige Versie : geluidsfragment vogelzang

winterkoning
14-05-2009, 13:04
ik heb vanochtend ff wat uitgeprobeerd ,kijken of het gelukt zo.
omstandigheden zijn niet ideaal nu om een fragment op te nemen ,want zoals jullie (waarschijnlijk ) wel kunnen horen zijn er jongen,dus manneke mag niet voluit gaan van moeders de vrouw,doe hij dit wel dan krijgt hij op zijn falie
ben benieuwd welke soort:

http://www.1001filmpjes.nl/video/f4d7cf9d5d55d3af329c%20Filmpje%20Zoeken%20zangvoge l.html

http://www.1001filmpjes.nl/video/494a1c014fcced2f1316%20Filmpje%20Zoeken%20zang van vogel 2.html

ps: zal er meerdere uploaden zodat er een iets completer beeld van de zang zal onstaan,misschien dat het beter is om nadat de jongen zijn uitgevlogen nog wat fragmenten erbij te zetten,want nogmaals voluit mag tie op het moment niet,jammer maar helaas.
pps :gerard dat "ruis "wat je hoort is gewoon het draaien van de camera,kan ik niks aan doen.
mvg

wjvdlinden
14-05-2009, 15:33
Winterkoning wat ben jij toch een allround man. Prachtige foto's en nu ook al in de audio wereld.

Maar hoe krijg ik dat geluid te horen. Ik zie alleen zangvogel en nog welke vogel?

Maar ik zie niet zo snel hoe ik het geluid aan krijg.

Henk3
14-05-2009, 15:34
Gewoon de link aan klikken en dan start het vanzelf. Als je tenminste een geluidsdrager op je pc hebt maar dat zal wel.

gerard 6
14-05-2009, 16:07
Wjvdlinden schreef:

Je boxen aan zetten helpt misschien :D

Mooi geluid Winterkoning en ik vind de ruis op zich wel meevallen.
Welke soort het is weet ik nog niet maar ben druk aan het zoeken en luisteren.
Net als toen met de Leeuwerik "goh wat heb ik weer een medelijden met je dat je daar de hele dag naar moet luisteren :p :cool: "

Maar ik ga even verder zoeken of ik het ergens vinden kan. Wordt nog een hele toer volgens mij.

winterkoning
15-05-2009, 08:30
Winterkoning wat ben jij toch een allround man. Prachtige foto's en nu ook al in de audio wereld.

Maar hoe krijg ik dat geluid te horen. Ik zie alleen zangvogel en nog welke vogel?

geluid:
nou W.J ik zal je uit die "droom"helpen,dat geluid eropzetten enzo heb ik te danken aan het geduld van Henk3,die heb me het 1 en ander uitgelegd.
kijk mensen die mij iets kunnen leren en het geduld op kunnen brengen daar kan ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel geduldig naar luisteren om zo er van te leren.

je weet "iets"voor zomaar aannemen doe ik nooit

foto:
hetzelfde geldt voor de foto's ,daarvoor heb ik dan weer Broto.(heel hard nodig).

ik heb echt hulp nodig met dit soort zaken.

vogeltjes ,tja weet ik wel "iets" vanaf (al zeg ik dit zelf) ,maar dit soort zaken heb ik toch echt hulp nodig hoor,het is dus mede aan dat soort personen te danken dat ik een foto of geluidsopname kan maken/plaatsen .

verder tja hier is het net zo als bij de andere: klikken op de link en het "loopt"vanzelf.................als dit bij jouw niet het geval is dan ben ik niet de aangewezen persoon om jouw te vertellen wat je dan moet doen zodat je het wel kan horen,sorry heb ik geen verstand van.
mvg

wjvdlinden
15-05-2009, 09:01
Inmiddels heb ik het natuurlijk gehoord. Klinkt mooi winterkoning.

gerard 6
16-05-2009, 08:04
Hoi Winterkoning

Ik wordt er gek van ik weet het echt niet.:help
Er is zoveel wat er op lijkt maar wat het net niet is.

Zodra je duidelijker fragmenten hebt ben ik benieuwd wat anderen gaan zeggen.

Ik moet zeggen dat ik de grauwe Fitis er wel wat op vond lijken.

Maar ja, jouw kennende ga je tot het einde van het seizoen niet zeggen wat het is, denk ik :hmmmm

winterkoning
16-05-2009, 08:41
hahahahahaha goedemorgen gerard6
op duidelijkere fragmenten zullen we ffkes moeten wachten hoor want manneke mag niet voluit van vrouwke.
ik zeg 1 ding dan maar het is een kbv-tje
hahahahahahahahahaha
grauwe fitis kan een streep doorheen. i.i.g

als je veel ben tegen gekomen dan heb je i.i.g veel mooie geluidjes gehoord
ahahahahahahahaha

ik zou zeggen maak er geen zaak van leven op dood van maar ga lekker verder met zoeken.
ahhahahahahahaha
lukt het bij jouw nu al om de zang erop te krijgen??????????
zwartkop of de japjes.
ben benieuwd.

mvg

gerard 6
16-05-2009, 09:04
Ook een goede morgen

Ik maak er zeker geen zaak van leven en dood van, maar wil het stiekum wel heel graag weten.

Nee hier gelukt het niet erg goed om het geluid erop te krijgen.
Heb ik eindelijk een mooi stukje hoor je weer allemaal musjes of een merel op de achtergrond. Of mijn vrouw die de deur van de droger dicht gooit :mad: (volgens mij kan dat ook gewoon rustig, maar jaa, :p vrouwen ????)
Maar morgen is het zondag dus dan vroeg uit bed en weer proberen.
Kijken of die vreemde menselijke gewoontes ook hier plaatsvinden.

Verder heb ik inderdaad hele mooie vogeltjes gehoord ja, vooral op de website van het Lauwersmeergebied kun je veel moois horen, is de moeite van een bezoekje waard.

Welke ik ook tegen kwam en mij erg leuk lijkt om eens te hebben was de Krekelzanger. Wordt die ook gekweekt??? Was erg onder de indruk van dat vogeltje.

winterkoning
16-05-2009, 09:13
weet ik eigenlijk niet gerard6 of die ook gekweekt wordt,het is wel een vogeltje die ook hoog op mijn lijstje staat.
ik ben ze wel eens tegen gekomen bij mensen (in frankrijk) maarja........................:rolleyes:
die hoefde ik niet zullen we maar zeggen.
dus wellicht wordt er wel mee gekweekt maar ik zou het je zo 1,2,3 niet kunnen vertellen.
mvg
ps: ik zie het wel helemaal voor me hoor ,jouw gezicht als dat allemaal gebeurd hahahahahahhahahahahahha
en weer een echtelijke ruzie hahahahahahaha klote vogels hahahahahahahahahahahahaha

casehulsebosch
16-05-2009, 10:54
vogeltjes ,tja weet ik wel "iets" vanaf. Quote wk
Hallo mijnheer wk. Ene Winston Churchill (en ik quote) "Je moet veel geleerd hebben om te weten dat je weinig weet!." Blijf leren. Groet Kees, Nieuw Zeeland;)

gerard 6
16-05-2009, 11:09
Winterkoning schreef:
ps: ik zie het wel helemaal voor me hoor ,jouw gezicht als dat allemaal gebeurd hahahahahahhahahahahahha
en weer een echtelijke ruzie hahahahahahaha klote vogels hahahahahahahahahahahahaha

Nou, mijn gezicht stond op dat moment even niet op lachen kan ik je vertellen. Wat een timing en dat terwijl je er ook nog zegt een beetje stil te doen omdat je bezig bent (al 3 dagen inmiddels :o ) om er een mooi stukje zang op te krijgen, wat bijna dus gelukt was. (ach ja Venus en Mars was het toch, zal het daar wel weer aan liggen:rolleyes: :D )

Die Krekelzanger is werkelijk een prachtige verschijning en wat een geluid produceerd die zeg.
Ik hoor en zie ze ook wel eens hier bij ons in het moerasstukje (vinkhuizen, waar overigens vele speciale soortjes broeden) waar ik altijd weideplankton zoek. Echt geweldig.
Jammer dat je zo niet iemand weet die ermee kweekt maar het woord "wellicht" in je antw. geeft weer een beetje hoop voor de toekomst.

Waarom val ik toch alleen maar voor die aparte soortjes, apart is dat hoor.

girlits
16-05-2009, 11:27
De turkse tortel is mooi opgenomen alleen jammer dat er een volgens mij kleine zwartkop doorheen zingt.
groeten eddie

gerard 6
17-05-2009, 07:54
een beetje gelukt maar nog niet helemaal.
Inderdaad is het een vreemde stilte op zondag hahahahahahaaaaaa

http://www.youtube.com/watch?v=MiyBYNra91Q
http://www.youtube.com/watch?v=oadQl-qPUMY&feature=channel_page

Ps: Mijn vrouw is gelukkig wel betrokken bij mijn vogels :yes:
Zelfs zo dat als ik er eventueel niet ben en er moet geringd worden kan ik dat met een gerust hart over laten aan moeders. :cool: :wave

leila
23-06-2009, 21:35
hallo
het lijkt toch verdacht veel op een nachtegaal hoor.
weet iemand of er nog andere vogels rietzangers bijv ook s,nachts zingen
elke avond als ik mijn honden uitlaat om middernacht of later dan hoor ik langs de spoorlijn waar ik woon zo goed als middenin de stad een vogel in het riet zingen.
het lijkt op een nachtegaal,maar dat geluid ken ik vrij goed.
ook die diverse toonhoogte,s erin maar ook lijster,koolmees heggemus,ik hoor er echt van alles in.
hij zit soms aan de andere kant van het slootje te zingen 3 meter bij me vandaan,heb het zelfs op mijn mobiel opgenomen ha.
mvg wim:help

leila
23-06-2009, 21:48
hallo
het lijkt toch verdacht veel op een nachtegaal hoor.
weet iemand of er nog andere vogels rietzangers bijv ook s,nachts zingen
elke avond als ik mijn honden uitlaat om middernacht of later dan hoor ik langs de spoorlijn waar ik woon zo goed als middenin de stad een vogel in het riet zingen.
het lijkt op een nachtegaal,maar dat geluid ken ik vrij goed.
ook die diverse toonhoogte,s erin maar ook lijster,koolmees heggemus,ik hoor er echt van alles in.
hij zit soms aan de andere kant van het slootje te zingen 3 meter bij me vandaan,heb het zelfs op mijn mobiel opgenomen ha.
mvg wim:help

Serinus
24-06-2009, 06:26
Hallo,

Beste zang liefhebbers.
Sjek deze link ff uit;http://www.xeno-canto.org/europe/
Daar staat "vanallerhande" zang op.
Keuzes kunnen per continent worden gemaakt.

Veel luisterplezier, groeten, Serinus.