Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby diamantduifje..wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Baby diamantduifje..wat nu?

    Hoi vogelliefhebbers,

    Een paar dagen geleden stond er ineens een baby diamantduifje in mijn woonkamer!

    Waarschijnlijk van een nest,op het dag,ervanaf gewaaid,mijn tuintje in,en zo mijn kamer binnen is gelopen.

    Hij is vanvoren nog dons,en achter een beetje veren.

    Nou las ik dat het geen wilde duiven zijn,toen ik m in mijn tuin zette,liep ie weer eigenwijs naar binnen,dus verzorg ik m nu.

    Hij eet duivenzaad,en kan het zelfstandig eten,alleen de grote pitten niet.

    Wat kan ik hem het beste geven?

    En kan ik hem wel uitlaten vliegen als ie zo ver is?
    Of kan ie beter naar mensen die al diamantduiven hebben?

    Ik geloof wel dat ik zijn ouders buiten heb gezien,maar hij kan niet terug naar het nest,te hoog.

    Het is een heel schattig beestje.. en lijkt heel tevreden.. maar wat nu?

    Wil het beste voor het duifje.

    Als iemand tips heeft?? hoor ik het graag.

    Groetjes Eliza uit Nijmegen
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Volgens mij is dit geen baby diamantduif! Gezien de grootte van de oogring.
    Lijkt mij eerder een ontsnapt exemplaar die er niet al te gezond uitziet!
    Ik zou hem naar de dierenarts brengen oid.

    Opmerking


    • #3
      Inderdaad geen jong maar een volwassen mannetje.
      Het beestje is het best af bij soortgenoten, dus als je iemand weet die hem wil opnemen...

      Ondertussen, duivenvoer is erg grof, gewoon tropisch zaad kan hij makkelijker eten.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Dat is inderdaad geen baby. Heb je een kooi voor hem? Zo niet dan kan ik hem wel ophalen als je dat wil? Ik heb wel een kooi en weet wel een plekje waar hij heen kan nl bij andere diamtduifjes in een voliere. Maar wel pas als zijn veren aangegroeid zijn dus tot die tijd zal hij hier in een kooi moeten. Dit beestje is denk ik door een sperwer of kat gepakt nadat hij ontsnapt is

        Mocht hij door een kat gepakt zijn en wondjes hebben dan kan ik hem ook behandelen met antibiotica tegen de infecties. Dat heb ik nu in huis omdat mijn duif die losvliegt net gepakt is door een marter en ook gewond is en AB nodig heeft ivm beetwonden.

        Opmerking


        • #5
          Dit is zeker geen jonge meer. En het is ook niet goed om hem weer los te laten, want dan heeft ie niet lang meer voordat ie dood gaat dus of gewoon zelf houden of aan een kweker verkopen.

          Opmerking


          • #6
            En ik ineens denken:"Zou dat de doffer zijn die weken geleden bij mij ontsnapt is?" Nijmegen ligt hier gemiddeld 35 kilometer vandaan.

            Opmerking

            Working...
            X