Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grootte van kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grootte van kooi

    Hallo,ik zal me even voorstellen,mijn naam is Dick en woon in Amsterdam.

    Ik heb ruimte voor een vogelkooi van 100x50x100 (heb hem nog niet gevonden) en als het kan 2 koppels kleine vogeltjes,maar geen parkieten.
    Zelf dacht ik aan goudbuikjes ,tijgervink, zebravink of een ander soort.
    Als de groote van de kooi het toelaat.
    Oh ja met de hoogte van de kooi bedoel ik natuurlijk de vlieghoogte.
    Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
    groetjes,Dick

  • #2
    Mijn kooi is 200x100x100 cm en ik hou er 2 koppels Diamantduiven in. Mijn papa houdt 9 vogels in een kleinere kooi, maar niet om te kweken, gewoon voor de sier. De kweek lukt goed in mijn kooi. Ik zou maar 1 koppel houden, wnat jouw kooi wordt kleiner. 2 koppels Zebravinken lijkt mij net lukken, omdat Zebravinken goed kweken (als konijnen... euh... Zebravinken ) Bij ons toch, hee, want de 2 Zebravinken zijn de enige van die 9 vogels die al een nest hebben grootgebracht (vorig jaar) Dus als je vogels houdt voor de sier, lukt meer dan 1 koppel, maar dan neem je misschien beter poppen (geen mannen, want als de poppen eitjes leggen, kun je ze koken en aan de vogeltjes geven als tussendoortje )
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Goudbuikjes of tijgervinkjes zou op zich prima gaan, alleen zijn die zeldzaam geworden en daarmee heel erg duur. Als je net begint is het slim om met vogels te beginnen die al helemaal gedomesticeerd zijn, die al jaren veel gekweekt worden. Die zijn gewend aan mensen en erg sterk.

      In zo'n kooi zou ik zelf wat groen verwerken, wat leuke takken en er bijvoorbeeld zilverbekjes in houden. Ook japanse meeuwtjes of inderdaad zebravinkjes kan. Deze soorten kweken ook makkelijk meestal.

      Hier zilverbekjes:
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        met Ton eens

        Opmerking


        • #5
          grootte van kooi

          Bedankt voor de reactie,ik weet nu in ieder geval welke vogeltjes in aanmerking komen.
          De prijsvoor een goudbuikje of tijgervinkje is niet doorslaggevend ,maar ik wil die diertjes toch een goed leventje gunnen.
          Ik ga nu op jacht naar een kooi.op de een of andere manier gaan grote kooien altijd verder over op papagaai of parkietkooien.
          Maar ik kom er wel uit denk ik ,gewoon goed zoeken!!!.
          Zou trouwens de bast van een dode zilverberk of kurk een goede achterwand kunnen zijn?(buiten het groen).

          Opmerking


          • #6
            Hoi, ik zou geen bast op de achtergrond doen omdat dat al snel ondergepoept wordt en dan helemaal zo mooi niet meer is Ook kunnen daar bloedluizen in gaan zitten. Zelf zou ik misschien twee van die heksenbezems halen bij het tuincentrum, nog geen 5 euro, en die in de hoeken hangen met nesten erin. Dat vinden dat soort tropen echt leuk. Maar wel zo dat niet alle vliegruimte weg is natuurlijk. Ze gaan niet door takjes vliegen en de ruimte is net de kracht van de kooi als je kiest voor die meter. Veel van dit soort vogels belanden toch in die kleine rotkooitjes

            Opmerking


            • #7
              103 x 40 x 80
              http://www.gehu.nl/ kijken bij overige.

              Is wel niet helemaal de maat die je zoekt maar komt aardig in de buurt.

              Ik heb ze zelf niet maar vindt ze wel mooi en handig.

              Succes en groeten.

              Michael.
              Bijgevoegde Bestanden
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                groote van kooi

                Hallo Marc en Michael,
                Zo weer wat geleerd,(ik kom er wel),die kooi was inderdaad wel van een leuke afmeting.
                Alleen jammer dat de beide zijkanten dicht zijn en een zijkant valt juist bij in het zicht.
                Ik ga nog even verder zoeken,maar hou hem in gedachten.
                Het valt mij trouwens op dat veel maten van kooien exakt gelijk zijn en denk ook dat het uit een bedrijf komt?
                Misschien vind ik nog iets dat je aan elkaar kan koppelen zodat je van twee kleine een grote kooi kan maken.
                Voorlopig ben ik er nog wel even mee bezig denk ik,maar de aanhouder wint!
                Bedankt in ieder geval voor de adviezen.
                Dick.

                Opmerking

                Working...
                X