Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse meeuwen uit kwartelhok weren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse meeuwen uit kwartelhok weren?

    Onze chinese dwergkwarteltjes hebben een apart binnenhok dat uitkomt op de buitenvoliere die gedeeld is met onze andere vogels.
    Nu hebben we ook Japanse meeuwtjes, die veel buiten op de grond scharrelen (nestmateriaal zoeken of graszaadjes eten ofzo) en daardoor ook gemakkelijk via het kwarteltrapje naar binnen wippen en dus in het kwartelhok terecht komen. Vervolgens weten ze dan niet meer de weg naar buiten te vinden.

    Op het moment hebben we tijdelijk een tussenschot in het kwartelhok, om de haan en hen van de moederhen met kleine kuikentjes te scheiden. De Japanse meeuwtjes gaan op dit tussenschot zitten; eentje zat er net tegen de lamp aan (is dat niet veel te heet??)

    Is er misschien iets dat ik aan de buitenkant kan maken (een soort plankje boven de ingang van het kwartelhok ofzo) waardoor de Japanse meeuwtjes niet zo gemakkelijk naar binnen gaan, maar de kwartels zelf nog wel?

    Ons kwartelhennetje met jongen raakt namelijk best wel in paniek als ik weer die Japanse meeuwen moet vangen.

  • #2
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Als onze kwartelkuikentjes wat groter zijn, mogen ze ook naar buiten bij de rest. Dan kan het tussenschot in het hok weg, en ik denk dat de meeuwtjes dan makkelijker de weg weer naar buiten vinden omdat ze niet meer hoog in het hok kunnen zitten maar alleen op de bodem scharrelen.

      Het zijn wel slimme vogeltjes volgens mij, die japanse meeuwen. Ik zet nu de deuren van de 2 binnenhokken open, jaag de meeuwtjes een beetje op terwijl ik laag bij de grond blijf zitten en dan vliegen ze netjes onze schuur en vervolgens hun eigen binnenhok in
      Het kwartelhennetje blijft dan ook gewoon rustig zitten.

      Opmerking

      Working...
      X