Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kooi schoonmaken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kooi schoonmaken?

    Elke week maak ik de kwartelkooi schoon. Nu hebben ze pas eergisteren een ei gelegd, waardoor de kooi toch redelijk vies was. Vandaag ligt het ei er nog steeds. Het is een kooi met een lade (lekker handig ) en omdat de kooi zo vies was, heb ik de lade er ongeveer voor de helft uitgeschoven, zodat ik het caviahokje (waarin het ei ligt) er niet uit moest halen, en de grond toch (half) werd ververst. De Kwartels waren nog niet aan het broeden, want er ligt nog maar 1 ei. Maar is het erg dat ik de kooi toch heb schoongemaakt? En als ze beginnen broeden, mag ik dat niet meer doen, zeker?
    Matsje <3

  • #2
    Ik denk niet dat het verstandig is om als ze zitten de broeden nog de gaan verschonen..
    Ik zou het niet doen
    Maar wacht eerst nog maar af op wat andere cafegangers zeggen
    Groeten van mijn duifjes

    Opmerking


    • #3
      Als ze broeden ben ik het ook niet van plan. Maar er lag nog maar 1 ei, waarop er niet gebroed werd (vast broeden begint na 6-9 eieren of zoiets). Er is ondertussen al een tweede ei gelegd, naast het eerste. Ik denk dus niet dat ik de Kwarteltjes heb 'weggejaagd' of zo...
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Als ze nog niet zitten te broeden, kun je best het hok schoonmaken. Je mag ook best even het eitje oppakken en later weer op dezelfde plek terug leggen.

        Omdat dit ons eerste nestje was, heb ik tijdens het broeden niet schoongemaakt omdat ik het hennetje niet wilde verstoren. Ik heb wel af en toe de grote klodders poep (als een hennetje zit te broeden, komt ze niet zo vaak van het nest af en al die ontlasting hoopt dan op, totdat ze wel even van het nest af gaat) opgeraapt, als ze niet te dicht naast de hen lagen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
          Als ze nog niet zitten te broeden, kun je best het hok schoonmaken. Je mag ook best even het eitje oppakken en later weer op dezelfde plek terug leggen.

          Omdat dit ons eerste nestje was, heb ik tijdens het broeden niet schoongemaakt omdat ik het hennetje niet wilde verstoren. Ik heb wel af en toe de grote klodders poep (als een hennetje zit te broeden, komt ze niet zo vaak van het nest af en al die ontlasting hoopt dan op, totdat ze wel even van het nest af gaat) opgeraapt, als ze niet te dicht naast de hen lagen.
          Dank je voor de tips
          Matsje <3

          Opmerking

          Working...
          X