Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lady-Amherst-fazant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lady-Amherst-fazant

    Hallo, kan er iemand zeggen of de staart van een fazantenhaan terug aangroeit nadat hij die is verloren?

  • #2
    Niet beter te weten JA, geen zorgen.....overigens mooiste fazant die er is :-)

    Als de staatpennen afgebroken zijn is dit pas bij de rui.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

    Opmerking


    • #3
      thx RonWiel, ik ben een leek en heb de fazanten nog maar enkele dagen; Omdat ik in het buiten hok nog wat moest werken , wou ik de dieren in het nachthok zetten en daar de hennen zich makkelijk met de hand lieten vangen dacht ik de haan ook wel zonder net te pakken,.... met het gevolg dat ik met zijn staart in mijn handen stond. De pennen zijn niet afgebroken maar volledig gelost. Hoe lang duurt het voor de staart helemaal terug is?

      Opmerking


      • #4
        een voorzichtige inschatting een 4-6 weken?? is wel te vinden ergens op internet.
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          Hallo.

          ik zelf heb ook oa. lady's (een trio, een koppel en 3 losse hanen) allemaal raszuiver. wij doen met de lady's alleen natuurbroed, maar als de jongen uitgekomen zijn dan brengen we ze zelf groot, anders blijven er maar een stuk of 3 over.

          ps. ik vind lady's echt niet de mooiste hoor. heb je wel eens gehoord van pauwfazanten (palawan, grijze, germain, maleise, bronsstaart, borneo en rothschild) die zijn pas mooi en de raszuivere goudfazanten of argus of rienarts argus fazant.

          Opmerking


          • #6
            4-6 weken? dat is snel. Ik wou nog een foto invoegen , voor en na, maar dat kan alleen via een url of wat?

            Opmerking


            • #7
              MaxWeijers hoe zit dat met broeden , gaan ze dat altijd doen of zijn daar kunstgrepen voor nodig ?

              Opmerking