Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lady-Amherst-fazant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lady-Amherst-fazant

    Hallo, kan er iemand zeggen of de staart van een fazantenhaan terug aangroeit nadat hij die is verloren?

  • #2
    Niet beter te weten JA, geen zorgen.....overigens mooiste fazant die er is :-)

    Als de staatpennen afgebroken zijn is dit pas bij de rui.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

    Opmerking


    • #3
      thx RonWiel, ik ben een leek en heb de fazanten nog maar enkele dagen; Omdat ik in het buiten hok nog wat moest werken , wou ik de dieren in het nachthok zetten en daar de hennen zich makkelijk met de hand lieten vangen dacht ik de haan ook wel zonder net te pakken,.... met het gevolg dat ik met zijn staart in mijn handen stond. De pennen zijn niet afgebroken maar volledig gelost. Hoe lang duurt het voor de staart helemaal terug is?

      Opmerking


      • #4
        een voorzichtige inschatting een 4-6 weken?? is wel te vinden ergens op internet.
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          Hallo.

          ik zelf heb ook oa. lady's (een trio, een koppel en 3 losse hanen) allemaal raszuiver. wij doen met de lady's alleen natuurbroed, maar als de jongen uitgekomen zijn dan brengen we ze zelf groot, anders blijven er maar een stuk of 3 over.

          ps. ik vind lady's echt niet de mooiste hoor. heb je wel eens gehoord van pauwfazanten (palawan, grijze, germain, maleise, bronsstaart, borneo en rothschild) die zijn pas mooi en de raszuivere goudfazanten of argus of rienarts argus fazant.

          Opmerking


          • #6
            4-6 weken? dat is snel. Ik wou nog een foto invoegen , voor en na, maar dat kan alleen via een url of wat?

            Opmerking


            • #7
              MaxWeijers hoe zit dat met broeden , gaan ze dat altijd doen of zijn daar kunstgrepen voor nodig ?

              Opmerking


              • #8
                Hallo Max,

                In mijn beleving is natuurbroed als de jongen ook door de ouders worden grootgebracht.
                Ik zeg niet dat het niet goed is, hoor, maar in mijn beleving is natuurbroed iets meer dan alleen de eieren laten uitbroeden door de ouders.
                www.vogeltuin.webnode.nl

                Opmerking


                • #9
                  Digo ja die laten we door de beeste die ze gelegd hebben ook zelf uitbroeden.

                  tenzi natuurbroed zegt het al BROED.

                  en die staart komt pas na de rui weer terug.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Max
                    ik heb al 5-6 eieren weg genomen nadat ze in het buiten hok gelegd waren , ook op de legnest heb ik al eieren weg genomen omdat ik dacht dat ze niet zouden uitgebroed worden daar ze er niet op zaten , is dit dom? En wanneer is de rui?
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      Digo hoeveel eieren lagen er toen je de eieren weg hebt gehaald?

                      Opmerking


                      • #12
                        op 7 dagen heb ik 6 eieren gevonden van 2 fazanten , in de legnest hebben ze 2 X ( niet de zelfde dag) gelegd en 4 X buiten op verschillende plaatsen in het hok. Ik heb de eieren direckt weg genomen omdat ze er niet op zaten.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ze gaan ook pas broeden als ze e allemaal gelegd hebben (13 suks ongeveer), maar als ze niet bij elkaar liggen dan zullen ze niet broeden nee.

                          Opmerking


                          • #14
                            als ik het eerste ei , die in de nestkast lag, had laten liggen hadden ze misschien de rest erbij gelegd? goede les voor volgende keer, dan blijf ik er wel af . ik denk er ook aan om het buitenhok (24m2) te vergroten naar 48m2 zodat er meer bomen in staan en ik misschien ook nog een andere soort er kan bij zetten. Welke vogels kan je best bij fazanten zetten , kwartels misschien? 3 kippen (marans koekoek) zitten er al bij.

                            Opmerking


                            • #15
                              duiven, kromsnavels, tropen, pauwfazanen, of hoenders (wilde bijv. (gallus gallus gallus of gallus gallus jabouillei)

                              Opmerking

                              Working...
                              X