PDA

Bekijk Volledige Versie : Help! ze is te jong?

Dj0w
08-05-2009, 10:03
Hallo!

Ik werk op een kinderboerderij en verzorg daar de voiliere, als er een vogel ziek is heb verzorg ik deze thuis. ik heb een aparte kamer omgebouwd tot voiliere en daar heb ik mijn eigen vogels zitten en gebruik deze kamer ook als quarantaine. nu had ik in november nog een nestje op de kinderboerderij, een nestje van 4 grasparkietjes. 1 was overleden en 2 heeel zwak. deze twee heb ik mee naar huis genomen en wou ze deze week terug gaan brengen omdat het weer warm genoeg is buiten. maar nu heeft 1 witte een koppel gevormt met mijn mannetje. nu wou ik ze alsnog weg halen, maar ze zitten ondertussen in een nestkastje, en zijn zo aan het kroelen. dit heeft mijn mannetje nog nooit met mijn eigen popje gedaan, nu kan ik de witte gewoon houden en 1 terug doen, dat is geen probleem, maar is ze nu niet gewoon veel te jong voor een nestje? ze is in november pas uitgevlogen!

Wat moet ik nou doen?

Groetjes Jody

Tori no Hime
08-05-2009, 10:18
ze is in november pas uitgevlogen!

Dat is wel erg jong ja!
Hoe zielig het misschien ook lijkt, ik zou haar een paar maanden apart houden (liefst tot ze 1 jaar oud is) en dan eventueel weer terugzetten bij je man.

Kan zijn dat ze inmiddels toch al begonnen is met de ei-productie, dus ik zou haar wel extra in de gaten houden. Omdat ze nog zo jong is, is er meer kans op legnood.

rob 2
09-05-2009, 11:26
De leeftijd is eigenlijk nog te jong om te koppelen omdat de man ouder is zal deze toch proberen de pop aan het broeden te krijgen zou haar toch nog een paar maanden appart houden.Die andere zou je terug kunnen plaatsen met het oude popje van de man die er niks mee deed indien je die nog aanwezig is.