Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Popje dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Popje dood

    Mijn vriend vond net een popje dood in het nest. Hoe kan dat nou? Er is lichamelijks niks te zien, geen legnood.
    Ze zit wel op 1 kamer met kanaries. Moet ik me zorgen gaan maken om bloedluizen en als die er zitten, hoe vind ik die?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
    Moet ik me zorgen gaan maken om bloedluizen en als die er zitten, hoe vind ik die?
    Ik weet niet wat er met je popje gebeurd is, maar waarschijnlijk zijn het geen bloedluizen: volwassen vogels gaan daar niet dood aan, jonge vogels wel omdat die nog veel kwetsbaarder zijn.

    Bloedluis kun je zien lopen, ze komen geloof ik vooral 's avonds tijdens de schemering uit hun kiertjes gekropen.

    Opmerking


    • #3
      bloedluis is simpel op te sporen:

      Men neemt 1 pvc buisje, zo 5 cm.
      Men neemt 1 pak beschuit.
      OM het beschuit zit ribbeltjes karton wat wit is.
      Men rolt het karton op zodat het in het buisje past.
      Men hangt dit met een plakbandje onder de stok of op een andere plaats waar luis zit(kieren/gaten etc).
      Men wacht 1 nacht, kijkt of er luisjes zijn ingekropen, zo nee dan is de kans klein dat je luis ofwel bloedluis hebt.

      Zoja zijn er meerdere oplossingen.
      Je kan ardap of osepoe(als ik het goed schrijf) nemen en heel je hok spuiten. Ik gebruik dutchy's dat zijn niet schadelijke mijten die de luisjes opeten, zijn de luisjes op dan eten ze elkaar. Google even dutchy's en je komt vanzelf op de site.
      Check mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic

      Opmerking

      Working...
      X