Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge kanaries zingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge kanaries zingen

    ik heb jonge kanaries van nu 6 weken oud,

    dan is de vraag wanneer beginnen ze met zingen?
    my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

  • #2
    Ik geloof dat een kanarie man begint te zingen na een jaar.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
      Ik geloof dat een kanarie man begint te zingen na een jaar.
      Nou nee hoor, dat gaat veel sneller. Met jongen van dit jaar wordt in het najaar gespeeld dus tel uit je winst. Mijn handopfok zong al met 7 dagen oud in het nest. Natuurlijk geen echt zingen maar ik wist al meteen dat ik met 2 mannetjes te maken had. In mijn eerdere nest handopfok werd niks gezongen en dat waren inderdaad 3 poppen. Als het goed is stoppen ze tussen uitvliegen en de jeugdrui en dan trekt het langzaam weer aan. Puur gebrabbel, niks bijzonders, maar genoeg om de geslachten te kunnen onderscheiden. In het najaar zingen de jonge mannen al uit volle borst en zijn ze net zo goed als hun vader als je ze alleen zet en dus de kans geeft alles op zang te zetten zonder gevechten en spel

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Giovink
        ik heb jonge kanaries van nu 6 weken oud,

        dan is de vraag wanneer beginnen ze met zingen?
        Zodra ze door de jeugdrui zijn beginnen ze langzaam weer met oefenen. Over een paar maanden zingen ze zoals het hoort

        Opmerking


        • #5
          Mijn jonge Timbrado oefende reeds vanaf 3 weken oud, wat mij toch ook wel verbaasde.

          jan

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            ..als je ze alleen zet en dus de kans geeft alles op zang te zetten zonder gevechten en spel
            Mijn vader zet ze inderdaad altijd in van die zangkooitjes, naast elkaar maar met plankjes ertussen zodat ze elkaar niet kunnen zien, maar elkaar wel kunnen horen. Er zitten dan ook oudere mannen tussen en daar leren ze veel van.
            Vorig jaar was er ook eentje bij die zelf een geluidje had verzonnen (klonk een beetje als de telefoon!) dus die moest snel apart van de rest gezet worden, want ze namen het allemaal over, haha

            Opmerking

            Working...
            X