Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Koppelen?

    Hallo allemaal,

    Ik vroeg mij af,stel dat ik eerst 1 grasparkietje neem,en later een 2de erbij wil zetten,kan dit dan zomaar?
    En hoe zou ik dit dan aan moeten pakken,als dit niet zomaar kan?

    Groetjesss

  • #2
    zou wel gaan hoor.

    maar het handigste is om ze allebei teglijk te kopen.
    ivm dat de 1e de kooi als zijn terretorium ziet en dus de ander een inbreker vindt.

    Opmerking


    • #3
      Je kunt ze of allebei tegelijk kopen, of later een tweede kopen en deze in een apart kooitje twee weken laten wennen alvorens ze bij elkaar in een grote kooi te laten.

      Opmerking


      • #4
        Het klinkt meschien raar, maar eigenlijk is het beter om ze niet allebij gelijk samen te setten. het is veel beter om eerst de pop een paar dagen in de kooi te doen en dan pas de man. Als je de man er eerst in doet dan kan het wel eens voorkomen dat de man veel te teratoriaal wordt en daar heeft de pop geen zin in.

        Opmerking


        • #5
          doe je tog gewoon allebie teglijk.

          Opmerking


          • #6
            Heeft dit dan geen invloed op het tam maken? (allebei tegelijk in de kooi bedoel ik)

            Groetjess

            Opmerking


            • #7
              Als je kooi groot genoeg is verwacht ik geen enkel probleem. Ik heb er nooit veel over nagedacht en gewoon een nieuwe erbij gezet. Wel moet je geen jong parkietje bij een volwassen mannetje zetten want die gaat zich op dat vogeltje uitleven die daar geen weerstand tegen heeft.

              Parkieten zijn meestal gewoon heel erg blij met een soortgenoot

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Missy
                Heeft dit dan geen invloed op het tam maken? (allebei tegelijk in de kooi bedoel ik)
                1 vogel is makkelijker tam te krijgen dan 2. Als je er 2 hebt en eentje schrikt, dan is de ander ook meteen weg. Als je 1 vogel hebt, heeft hij toch behoefte aan contact/een vriendje en die leegte vul jij dan op.

                Sommigen zeggen dat een 2e vogel dan minder makkelijk tam wordt, omdat de 2 vogels dan meer naar elkaar toe trekken dan naar jou. Maar in mijn ervaring leert de 2e vogel juist veel van vogel nr.1. Als vogel nr. 1 al tam is en niet bang voor je is, dan leert vogel nr. 2 dat hij niet bang voor je hoeft te zijn en kun je ook die nog tam krijgen.

                Gewoon veel aandacht geven, rustig blijven en niet dwingen. En ze veel lekkere dingen uit je hand geven (trosgierst bijvoorbeeld)

                Opmerking


                • #9
                  Dus als ik jullie verhaal samen vat is het, eerst 1 parkietje nemen,als deze tam is,een soortgenootje/leeftijd genootje erbij zetten,deze leert van parkietje 1,en zo heb ik ze allebei tam.

                  Klopt dit?

                  Groetjesss

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik weet niet of dat wel werkt 2 grasparkieten tam maken in een kooi.

                    Opmerking


                    • #11
                      meschien lukt het wel om bijv. een grasparkiet tam te maken en een valkparkiet.

                      Opmerking


                      • #12
                        Maar dan neem ik aan dat een valkpakiet en een grasparkiet niet samen in 1 kooi kunnen?

                        Groetjess

                        Opmerking


                        • #13
                          meerdere grasparkieten zijn prima tam te maken. Het is alleen altijd afhankelijk van karakter van de individuele vogel als ook van de eigenaar hoeveel tijd en energie die erin steekt.

                          Onzin om te beweren dat 2 grasjes in 1 kooi niet tam te maken zijn..

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Missy
                            Maar dan neem ik aan dat een valkpakiet en een grasparkiet niet samen in 1 kooi kunnen?

                            Groetjess
                            kan wel hoor.

                            Opmerking


                            • #15
                              makkelijker om het met 1 te doen hoor.

                              Opmerking

                              Working...
                              X