Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaas montage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gaas montage

    hey ik ga een voliere(van hout) maken maar zit nog te bedenken hoe het gaas moet want gewoon aan de rand afknippen en erop nieten ofzo(weet ook nog niet hoe) is niet zo mooi maar sierstrippjes om erop te doen zijn niet geimpregneerd verkrijgbaar en heb niet zon zin in de troep om het zelf te doen
    misschien weet iemand een mooie oplossing
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Bij ons zit het gaas gewoon met schroeven vast op het hout. Maar ik weet niet of je dat mooi genoeg vindt

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
      hey ik ga een voliere(van hout) maken maar zit nog te bedenken hoe het gaas moet want gewoon aan de rand afknippen en erop nieten ofzo(weet ook nog niet hoe) is niet zo mooi maar sierstrippjes om erop te doen zijn niet geimpregneerd verkrijgbaar en heb niet zon zin in de troep om het zelf te doen
      misschien weet iemand een mooie oplossing
      Het gaas kan je ook aan de binnenkant bevestigen. Netjes afknippen,dat het goed in de hoeken valt. Even vastnieten. Klaar is de Freak.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        daar zat ik ook maar hoe dan aan de binnenkant want de hoeken heb ik gewoon 1 balk dan gaat het toch niet

        ////////-
        ////////-
        ////////-
        -----------------------
        ..........-
        ..........-
        ..........-

        dan kruizen ze elkaar of hoe moet het dan(hoop dat je ziet hoe ik het getekent heb).... is niks maar anders maar anders ging het niet ----- is gaas /// is paal
        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

        Opmerking


        • #5
          een klein balkje er tegen aan zetter of een regel / keper nemen? Zo heb ik het gedaan deze week en vandaag probleemloos stukken gaas van een meter er tegenaan geniet. Morgenvroeg gaan de rijstvogels erin

          foto's op: http://www.mijnalbum.nl/Album=3XDXPMBW

          Groet,
          Joep

          Opmerking


          • #6
            snap niet wat je bedoel misschien kan je foto maken van hoe jij het hebt gedaan.


            prachtige voliere heb je hoop dat je veel plezier hebt met je rijstvogels. ziet er goed uit
            Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

            Opmerking


            • #7
              latjes voor gaas af te dekken.

              Deze latjes haal ik (gratis) bij de houthandel. Dit zijn latjes die ze tussen de planken hebben liggen. Werkt perfect. Ik had een foto gemaakt maar imageshack is weer aan het kloten. Wil dus ff niet, misschien later vandaag.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                ja een foto zou ik heel fijn vinden bedankt
                Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                Opmerking


                • #9
                  Hopelijk komt ie in beeld.



                  De foto zou een slag gedraaid moeten worden maar je kan het wel zien zo denk ik.

                  Deze latjes zijn ongeveer 2 centimeter breed x 1 centimeter. Ze worden gebruikt tussen planken en regels. De houthandel waar ik ze weghaal is blij dat ze er weer een stel van kwijt zijn. Je kunt het geheel er mooi mee afwerken en opvullen indien nodig.

                  Gaas aan de binnenkant ben ik niet zo voor omdat dan alle scherpe afgeknipte gaaskanten in de vlucht zitten en daar kunnen de vogels zich mooi aan verwonden. Maar doe er maar mee wat je wil.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    bedankt snap wat je bedoeld maar hoe heb jij je frame dan want bij jou lijkt latje weg te vallen in het frame. en gaat dat niet sneller rotten dan de rest want latjes zijn niet geimpregneerd
                    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

                      Gaas aan de binnenkant ben ik niet zo voor omdat dan alle scherpe afgeknipte gaaskanten in de vlucht zitten en daar kunnen de vogels zich mooi aan verwonden. Maar doe er maar mee wat je wil.
                      Toch een kwestie van netjes werken denk ik. Mijn voliere komt uit Belgie en
                      die Belgen hebben het groen geplastificeerde gaas op een dusdanige manier aangebracht,dat nog geen kanarie kans heeft gezien zich daaraan te beschadigen. Het ziet er werkelijk keurig uit. Ben je toch nog bang voor beschadiging van de vogels,dan kan je de deklatjes uiteraard ook aan de binnenkant over de uiteinden van het gaas bevestigen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        reacties

                        Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
                        bedankt snap wat je bedoeld maar hoe heb jij je frame dan want bij jou lijkt latje weg te vallen in het frame. en gaat dat niet sneller rotten dan de rest want latjes zijn niet geimpregneerd
                        Bij mij is alles uitneembaar gemonteerd, kijk even goed. Het latje is waar je een spijker in ziet zitten. Ik heb van heel dichtbij die foto gemaakt. Gewoon regelwerk dus, gaas er op en afwerken met die latjes.

                        Hout (regelwerk/frame is 4,5 x 7,3 centimeter. Er zit wel eens wat breedte verschil in die latjes. Kun je bij elkaar zoeken.

                        Antoni
                        Toch een kwestie van netjes werken denk ik. Mijn voliere komt uit Belgie en
                        die Belgen hebben het groen geplastificeerde gaas op een dusdanige manier aangebracht,dat nog geen kanarie kans heeft gezien zich daaraan te beschadigen. Het ziet er werkelijk keurig uit. Ben je toch nog bang voor beschadiging van de vogels,dan kan je de deklatjes uiteraard ook aan de binnenkant over de uiteinden van het gaas bevestigen.
                        Hee beste Antoni, er is uiteraard niks op tegen om het gaas aan de binnenzijde te monteren, mits het maar afgewerkt is. Ik heb maar al te vaak gezien met mijn eigen ogen dat dat echter niet het geval was.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joep
                          een klein balkje er tegen aan zetter of een regel / keper nemen? Zo heb ik het gedaan deze week en vandaag probleemloos stukken gaas van een meter er tegenaan geniet. Morgenvroeg gaan de rijstvogels erin

                          foto's op: http://www.mijnalbum.nl/Album=3XDXPMBW

                          Groet,
                          Joep
                          Hoi Joep
                          ik heb even op mijnalbum.nl gekeken,
                          en als ik het zo bekijk heb jij ook geen 2 linkse handen, erg mooi hoor,ook binnen ziet er prachtig uit.mijn complimenten,en die grote tak, prachtig gewoon.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik zat daarstraks nog even te mijmeren hoe dat voorheen deed met
                            gaas.
                            Ik herinner me,dat ik toen gebruik maakte van palen z.g. ijzerhout.
                            Daar kon ik geen spijker of schroef in krijgen.
                            Om het groene gaas te bevestigen heb ik toen een grote rol groen geplastificeerd ijzerdraad gekocht en dit door het gaas gestoken om de paal
                            heen van beneden naar boven.
                            Zag er heel gaaf uit en ik werd door menigeen bewonderd om deze in feite eenvoudige oplossing.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              @ P. Wijlaars:

                              dank je. Gelukkig werk ik in ploegendienst en dus 's nachts voldoende tijd om eea uit te zoeken (zoals nu hahaha). Foto's van anderen, ideeen etc etc. Tekeningetje maken met een cappucino erbij en noem maar op. Wees eerlijk, als je het kunt bedenken kun je het ook maken (materiaal en gereedschap is een item...)

                              De tak waar je het over had is een koffieboom of java tree. (Intratuin Halsteren). Schijnbaar staan die boompjes daar aan die kant van de aarde. Niet goedkoop, maar een heerlijk takken-spinsel waar ze leuk tussen spelen en rausen

                              Mijn voliere staat nu al een maand of wat, maar de eerste renovatie staat al op de planning. Het groene gaas (van een meter breed) hangt er wat slapjes bij. Deze week, bij een kleine inspectie zag ik dat het gaas wat los zat aan de binnenkant. Het gaas zit met nietjes vast. Ik denk dat een van de dikke katten in de buurt aan het duwen en klimmen geweest is. Toch zie ik verder geen vervorming in de vierkantjes van het gaas, maar wel krab krasjes op het houtwerk.
                              Omdat dit 'gamma' gaas is zal ik op zoek gaan naar een iets degelijkere soort en trachten het nog beter op te spannen.

                              Ook nieuw aan de voliere is een glazen ' stootrand' aan de onderzijde. 25cm hoog en 4mm dik glas voorkomt dat water wat van het dak af valt in de voliere kan spetteren. Scheelt een hoop vocht, maar is weer extra glassex werk....


                              Groet,
                              Joep

                              Opmerking

                              Working...
                              X