PDA

Bekijk Volledige Versie : zebravinken maken kanarienest kapot

kanarievriend
07-05-2009, 11:42
:help wie kan helpen , ik heb een voliere met zebravinken ,kanaries ,rijstvogels en japanse meeuwen.
Nu heb ik geconstateerd dat mijn zebravinken de eieren en de jongen van mijn kanries dood maken komt dit wel vaker voor .
Ik heb genoeg nest kastjes en materiaal om te bouwen dus daar kan het niet aan liggen.

Theo

eveline
09-05-2009, 08:00
Ja bij mij maakte ze mijn duifjes stuk,ik zag ze steeds veren uit de duiven trekken en ik had ook genoeg materiaal.Het lijken wel roofvogeltjes

allesfreak
27-05-2009, 15:39
ja bij mij is het ook begonnen ze zitten aan de nestjes van de loodbekjes terwijl er toch genoeg matriaal te vinden in weet niemand hier iets op

Marx
27-05-2009, 15:46
Daarom moet je nooit zebravinken in je gezelschapsvoliere zetten als daarin ook gebroed wordt. Dat doen ze nu eenmaal en de oplossing is dat soort vogels niet te combineren. Zebravinken zijn bezeten van nesten en trekken alles kapot. Ook plukken ze jonge vogels klaar als die veren ze bevallen voor in hun nesten:D

Hans de Vries
27-05-2009, 16:13
Tja, zebravinken hebben allemaal het sloopdiploma...... maar dat ze ook jonge vogels in de nesten om zeep helpen, heb ik zelf nog niet mee gemaakt.
Ik heb ook nu nog een koppeltje in de buitenvolière vliegen en inderdaad, ze plukken hier en daar wat weg. Zo houd je natuurlijk wel wat leven in de brouwerij..... :cool:

Hans.