Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiemautomaat/kiemapparaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kiemautomaat/kiemapparaat

    Bijgevoegde Bestanden
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

  • #2
    ik gebruik het al ruim 20 jaar en voldoet prima maar spoel wel zeer goed de gekiemde zaden omder stromend water. laat het daarna effe drogen en meng dan met eivoer of beschuit

    Opmerking


    • #3
      Hallo Jeroen,bij jouw laatste foto gebruik ik het kiemzaad al niet meer,bij een aantal zaadjes zie je al de blaadjes vormen en dan ben je eigenlijk al te ver.
      Ik voer het als net de puntjes verschijnen.
      Mvg,
      kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Hallo Jeroen,bij jouw laatste foto gebruik ik het kiemzaad al niet meer,bij een aantal zaadjes zie je al de blaadjes vormen en dan ben je eigenlijk al te ver.
        Ik voer het als net de puntjes verschijnen.
        Mvg,
        kingfisher
        Hey,

        Bij de 2de foto dan? Of is dat weer te vroeg. Foto 3 en 4 zijn beidde van 72 uur.

        M.v.g.
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik gebruik dit aparaat ook en werkt prima en de zaad
          na 48 uur.tweede foto.Nemen ze beter op en veel beter/gezonder voor de vogels.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

          Opmerking


          • #6
            oke, bedankt, ga ik doen!
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              kiemen

              het beste is voor de vogels als de kiemen net uit het zaad komen, dan is kiemzaad op zijn best voor de vogel. hou echter goed in de gaten, dat voor je het in de automaat doet, je het zaad heel goed, en langdurig spoelt. doe je dat niet is het een bron van infecties.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Mij lijkt het wel handig
                Groeten van mijn duifjes

                Opmerking


                • #9
                  Maar..... doe dat spoelen wel een beetje voorzichtig. Als je het te wild doet loop je kans dat de kiemen beschadigen. Is al je werk voor niets geweest.

                  Hans.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo,
                    Ik heb zelf een hoeveelheid tropisch zaad in een pot gedaan met daaroverheen zand, deze zijn ontkiemt en nu flink aan het groeien, er ontstaan een mooi grasveldje/ onkruid tuintje. Kan ik dit zo voeren aan mijn tropen of is het zeer onverstanding door mogelijkheid van schimmels en bacterien?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gagne
                      Hallo,
                      Ik heb zelf een hoeveelheid tropisch zaad in een pot gedaan met daaroverheen zand, deze zijn ontkiemt en nu flink aan het groeien, er ontstaan een mooi grasveldje/ onkruid tuintje. Kan ik dit zo voeren aan mijn tropen of is het zeer onverstanding door mogelijkheid van schimmels en bacterien?

                      Dat zouw best wel eens kunnen schimmelen.
                      Als je zoiets wilt doen ,doe dit dan in een plate bak of schaal .
                      Laagje zand ,dan weinig zaad (zeker geen laag) en dan weer een beetje zand zodat het zaad net bedekt is.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Dat zouw best wel eens kunnen schimmelen.
                        Als je zoiets wilt doen ,doe dit dan in een plate bak of schaal .
                        Laagje zand ,dan weinig zaad (zeker geen laag) en dan weer een beetje zand zodat het zaad net bedekt is.

                        Ok, bedankt, ga ik het een keertje opnieuw proberen.

                        Opmerking


                        • #13
                          voor mensen die geen kiemapparaat hebben

                          neem een hoeveelheid zaad spoel dit goed onder lopend water en laat het een nacht in water staan
                          doe dit dan in een nylonkous en weer 24 uur op warme plaats hangen dan weer afspoelen en voeren

                          Opmerking


                          • #14
                            Yes

                            Die wat Jeroen bedoelt die moet ik hebben hartelijk bedankt.

                            ps. werkt wel z'on forum.

                            Mvg Henk Bartels

                            Opmerking


                            • #15
                              Het forum werkt inderdaad. En zo ook de zoekmachine.

                              (Met dank aan Henk Alderhof)

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X