Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduifjes eitjes onbevrucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduifjes eitjes onbevrucht

    Hallo,

    Na de 16e dag heb ik de eitjes geschouwd en het bleek dat ze onbevrucht waren ik heb de eitjes opengemaakt maar er zat alleen maar eierdooier in
    nu is mijn vraag wat moet ik nu doen kan ik ze nestmateriaal aanbieden had het erin gelegd en het vrouwtje begon gelijk weer met een nestje bouwen maar is dit wel zo verstandig in verband met dat ik de vorig eieren net heb wegegooid en moet ik ze nog iets extra's geven?
    Groetjes, Dylan

  • #2
    Duiven gaan gewoon door hoor. Je zult ze na 6(of iets dergelijks) nesten pauze moeten geven door ze te scheiden. Geeft het vrouwtje ook wat rust en tijd om haar conditie op te bouwen.

    Opmerking


    • #3
      moet ik ze nog iets extra's geven
      Groetjes, Dylan

      Opmerking


      • #4
        Gewoon tropenzaad, grit, sepia en laagje eivoer over hun bakje voer. Die van mij doen het prima daarop

        Opmerking


        • #5
          Heb je alle eieren kapotgemaakt? Anders kun je ze koken en terug aan de vogels geven
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            das erg dat het toch niks is geworden

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
              Heb je alle eieren kapotgemaakt? Anders kun je ze koken en terug aan de vogels geven
              Ik zou ze zelf dan wel kapot maken (eischaal en gekookt ei in kleine stukjes prakken) zodat het minder op hun eigen eieren lijkt. Anders gaan ze misschien de nieuwe eieren ook aanpikken en dat wil je niet hebben.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb de eieren kapotgemaakt en weggegooid eerst waren ze wel wat droevig maar nu heb ik het idee dat ze alweer opnieuw bezig zijn.

                heel erg bedankt voor al jullie reacties
                Groetjes, Dylan

                Opmerking


                • #9
                  Droevig? Het kan die beestjes vast niet zoveel schelen Ze beginnen sowieso altijd opnieuw
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                    Droevig? Het kan die beestjes vast niet zoveel schelen Ze beginnen sowieso altijd opnieuw
                    Dat heb je mooi goed....mijn twee rellers zijn opnieuw begonnen aan een nestje, ik merk het over een dag of 8 wel of er wat uitkomt!
                    De duifjes van mij voelen trouwens goed aan na een dag of 13 dat er niet wat wordt en pikken de eitjes kapot of knikkeren ze uit het nest!

                    Opmerking

                    Working...
                    X