Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor eivoer bij de kweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor eivoer bij de kweek?


  • #2
    Er zijn diverse merken eivoer waar je helemaal niks doorheen hoeft te doen.
    Bij mij krijgen ze orlux eivoer.
    Gewoon zaad moet je natuurlijk ALTIJD blijven geven !!!
    Ook krijgen ze bij mij onkruidzaad en regelmatig gekiemd zaad.
    Iedere dag groenvoer en regelmatig trosgierst.

    Opmerking


    • #3
      Dat zaad doe ik alleen nooit door het eivoer, zaad geef ik apart, altijd inderdaad.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik geef ALTIJD zaad, sowieso. Ik geef ook Orlux Gold Patee, soms ook rood eivoer of Uni Patee van Orlux. Insectenvoer van Orlux geef ik soms ook wel.
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          zaad apart

          Ik heb het zaadbakje weer terug gehangen. Misschien doen sommige mensen het zaad door het eivoer omdat het daardoor een beetje weekt. Makkelijker voor de zelfstandige jongen.
          Ik was vergeten te zeggen dat het om zangkanaries gaat.

          Gisteren is er weer een nest uitgekomen. Ik geef nu eivoer, zaad (beetje wildzangzaad door kanariemengsel) en schoon water. Over een paar dagen ga ik langzaamaan beginnen met wat broccoli en onkruid, mondjesmaat.

          Opmerking


          • #6
            Ik voer ook altijd gewoon zaad (haal het nooit weg)en als de jongen apart van de ouders zitten gescheiden door een gazen schot ga ik wat zaad aan het eivoer toevoegen samen met de buffalo's die ik er al vanaf het uitkomen bij doe.(ik kweek cini's).
            Het normale verhaal blijf ik altijd doen dus groenvoer, grit,trosgierst etc.
            Mvg,
            kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Gewoone zaad geef ik in aparte bakjes.Nooit weghalen.De eivoer weer in een andere bak de eene dag gemengd met gekiemde zaad de andere keer met pinky's of buffalo'sof meelwormen en de andere keer weer wat onkruidzaden tussen.En ook af en toe gerspte appel tussen of gewoon puur eivoer.
              (ik kweek tropen/prachtvinken)
              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

              Opmerking

              Working...
              X