Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cede Morbido

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Cede Morbido


  • #2
    Het meeste ei/kracht/opfokvoer ,kun je zonder toevoegingen geven.

    Opmerking


    • #3
      Ik gebruik iets vergelijkbaars, maar dan van witte molen. Het is inderdaad handig dat je het niet hoeft aan te maken en de vogels nemen het goed op. Ik gebruik het pas sinds Vogel 2009, nog geen kweekresultaten hier, alles moet nog beginnen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Als dat dat voer van witte molen is wat destijds ook gratis werd gegeven ,,dat is inderdaat prima voer ,en was ook al iets rul ,maar helaas wordt dat hier alleen maar in emmers van 5 kg verkocht ,en dat is toch wat teveel voor mij.

        Opmerking


        • #5
          Cede werd Witte Molen.

          Ben begonnen met CeDe, vond het niet aantrekkelijk spul.

          Snel overgestapt naar Witte Molen.

          De standaard emmers, idd. helaas 5Kg.

          Het lijkt al vochtig(denk door de honing), maar ik rul aan met gekiemt zaad even roeren even laten staan en aan de vogels geven, klaar!

          Het eivoer bewerk ik al voor met Orlux vogelmineralen (kalkprodukten) en Spirulina.

          Hier onder de kweek resultaten met Witte Molen.

          5 (2-3) Mozambieksijzen
          2 (0-2) Magelaansijzen
          5 (3-2) Kapoetsensijzen

          Broedresultaten 2008:

          7 (4-3) Kapoetsensijzen
          4 (3-1) Blauwfazantjes
          9 (4-5) Kleine cubavinken.
          3 (2-1) Timbrado kanaries.
          4 (3-1) Chinese dwerg kwartels.

          Broedresultaten 2009: Tot nu toe.

          9 Mozambiquesijzen.
          6 Blauwe goulds of splitvogels

          Succes en groeten Michael.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Hoi Michael,

            gezien de soorten waar je mee kweekt en de goede resultaten (goed, hoor!) neem ik aan dat je nog wel iets meer geeft dan alleen eivoer naast je zaadmengsel?
            Insecten, of zo?

            Groeten
            www.vogeltuin.webnode.nl

            Opmerking


            • #7
              Naast dat eivoer, alleen de gebruikelijke dingen zoals:

              Tropenzaad,kanariezaad,onkruidzaad,wildzangzaad,fo niopaddy,orlux-insectenpatee,trosgierst en als levend voer alleen de buffalowormen.

              Groenvoer in de vorm van witlof en stukjes appel.

              Oestergrit,roodgrit,maagkiezel en eierschalen.

              1 x in de week multivitaminen en losse vitaminen A (voor de blauwe goulds die maak dit niet zelf aan).

              Maar dit alles zijn natuurlijk ook de dagelijkse levensbehoeften van de vogels.

              Maar je mag wel even kijken op:



              Groeten Michael.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                CEDE Morbido heb ik meer gebruikt. Grote klasse.Daarin zit werkelijk alles in.
                Heel geschikt ook voor de liefhebber,die niet zo veel tijd heeft om het eivoer
                aan te maken. Bovendien verzuurt het niet. Je moet je vogels er wel aan wennen en eenmaal gewend niet op iets anders overgaan. Bij mij voeren de kanaries het uitstekend en eenmaal de jongen uit het nest eten ze het graag.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  eivoer vergelijken?

                  hier bij een lijst met verschillende merken eivoer. mischien handig.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
                    hier bij een lijst met verschillende merken eivoer. mischien handig.

                    http://www.birdshopping.nl/contents/nl/d34.html
                    Dat is een lijstje van Quiko. Hij zegt,dat hij die opgave heeft gekregen van
                    een vogelvereniging uit het Westen van het land.
                    Ik zou er maar niet te veel waarde aan hechten. Doen de merkfabrikanten
                    zeker niet.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      cede morbido

                      waar kan ik dit spul kopen, hier in Emmen is het niet te krijgen
                      wie o wie

                      of wie weet hoe het vergelijkbare produkt van witte molen heet
                      wie o wie

                      groetjes Jans

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door waailappe
                        waar kan ik dit spul kopen, hier in Emmen is het niet te krijgen
                        wie o wie

                        of wie weet hoe het vergelijkbare produkt van witte molen heet
                        wie o wie

                        groetjes Jans

                        Hallo Jans,
                        Je kan natuurlijk even googlen,maar mss handig om te vragen of de mensen
                        uit de dierenspeciaalzaak het willen bestellen.
                        Veel van deze winkels voeren het merk CEDE en kunnen het waarschijnlijk gewoon even mee bestellen.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          Ben begonnen met CeDe, vond het niet aantrekkelijk spul.
                          Grappig, ik zweer er juist bij.

                          Alles heeft hier jongen of eieren en is niet meer te stoppen. Nu liggen er 2 nesten met 3 jongen en 1 nest met over 8 dagen hoop ik 3 jongen. Dit jaar al bijna 30 jonge Mozambiquesijzen gekweekt en ben er niet 1 verloren. (Afkloppen! )

                          Ik geef overigens de jongen nog 6 maanden lang elke dag natgemaakt CEDE eivoer. Ik hoor dat veel mensen verliezen hebben en die heb ik dus niet. Elke dag trosgierst en eivoer is denk ik de truc. De jongen eten niet goed op alleen tropenzaad en dan gaan ze hier ook slecht. Het eerste nest wilde ik met 8 weken van het eivoer en de trosgierst afspenen en ze zaten binnen een week dik en werden sloom. Meteen weer terug eivoer gegeven en daarvan haal ik ze nu pas met 6 maanden. Dat gaat wel prima.

                          Sinds ik 6 maanden lang elke dag eivoer en elke dag trosgierst geef zitten de jongen helemaal top!

                          Opmerking


                          • #14
                            Ben overgestapt op eivoer van Garvo, in Witte Molen zat me iets te weinig eiwitten.

                            Ik geef ook elke dag de jongen eivoer, ook lang na het uitvliegen.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              de jongen krijgen tot na de rui, iedere dag eivoer bij mij.
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking

                              Working...
                              X