PDA

Bekijk Volledige Versie : vogeltje dood

frss25
02-05-2009, 19:41
hallo, ik zit met een probleempje, wij hadden 3 vogeltjes in de voliere, we kweken er niet mee ofzo hoor, maar 1tje zat constant met z'n bekje open en dicht te doen, weet nie wat dit is maar een vriend zei dat het misschien een luchtweginfectie is, en ik heb er spul voor gehaald en m'n vader vangt het vogeltje met een netje en ik wil een druppeltje in het nekje doen en ineens istie dood. Nu voel ik me zo schuldig, zou die van de schrik een hartaanval hebben gehad? had die normaal gesproken dit moeten overleven als hij gezond was? Had ik het vogeltje nou beter helemaal niet kunnen vangen? ik dacht goed te doen en had spul ervoor gehaald, nu ben ik echt bedroefd:(

Jeroen H
02-05-2009, 22:49
Hallo,

Jammer :( je bent zeker niet de enige die het overkomt.
Helaas is het een bekend fenoneem, genaamd: 'Dood in de hand'. Hier vind je er meer informatie over: http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/stress%20bij%20kanarie%20vogels.htm
Zijn het kanaries? Deze zijn hier namelijk redelijk gevoelig voor.

M.v.g. Jeroen

Dovelett
02-05-2009, 23:09
Ik heb dit ook gehad, maar heb door middel van 'lucht toe blazen' de vogel van dood gaan kunnen behoeden. Heel apart was dat

frss25
03-05-2009, 09:23
het was een astrilde, of zoiets. Maar vogeltje deed constant bekje open en dicht. Dus we dachten dat het keelmijt had ofzo. M'n vader had het vogeltje gelijk in een zakje gedaan en weggegooit. Wil je nu dus zeggen dat het misschien gered had kunnen worden als ik er lucht op had geblazen. Ik heb vandaag nog even gekeken, het vogeltje had gister de oogjes gelijk dicht, en vandaag keek ik en ze waren open. Misschien was het gister nog helemaal niet dood dan?? Ik voel me echt schuldig, dit is allemaal niks voor mij, ik had me er helemaal niet mee moeten bemoeien,

Animal
03-05-2009, 11:25
Als je niks had gedaan ,had hij misschien ook wel de andere dag dood gelegen.
Het is helemaal niet zeker dat dit nu door het vangen komt.
Ook vogels hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven ,en dode vogels is ook een onderdeel van de vogel hobby.