Mededeling

Collapse
No announcement yet.

normaal ja/nee??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • normaal ja/nee??

    hallo,

    is het normaal dat ze paren terwijl er al een ei licht ?? en is het normaal dat ze vandaag nog geen ei heeft gelegen(normaal leggen ze toch 1per dag??) op dit moment licht er 1eitje

    graag reacties

  • #2
    Ja het is normaal.
    Ook dat ze paren en ook dat ze een dag overslaat.Bij mijn goulds en driekleuren gebeurt dat ook wel eens.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      aa ok en meot ik eens zien of het bevrucht is ??

      Opmerking


      • #4
        Ja dat kan na ongeveer 4-5 dagen broeden.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          heel de dag door broeden of gewoon soms (meestal) broeden??
          en hoe <??

          Opmerking


          • #6
            Ik zou zeggen, lees het boekje "mijn zebravink' eens goed door. Eigenlijk moet je voordat je aan vogels begint en zeker voordat je gaat kweken eerst even lezen hoe dat moet en wat je allemaal moet doen. Dan weet je zelf dus al wat er gaat gebeuren. Ik zou niet kijken of de eitjes bevrucht zijn als je geen ervaring hebt. Straks kijk je, breek je er meteen 1 of 2 en dan vraag je pas: "hoe zie ik eigenlijk of ze bevrucht zijn? "

            Mijn advies is dus, eerst goed lezen en dan pas doen. Zal de vogeltjes zeer ten goede komen Succes.

            Opmerking


            • #7
              ok ben dankt mar ik heb al veel op het net gelezen maar waar koop je het boek weer ???

              Opmerking


              • #8
                Meestal rond de 4de eitje gaan ze broeden en dan de hele dag door.
                Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                Opmerking


                • #9
                  ok bedankt maar ze zijn nu ook al goed bezig
                  ik heb nog een vraagje maar niet over zebra's wel over dwergkwartens: hoe groot moet hun kooi zijn en hun slaap/nesthok???

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                    ik heb nog een vraagje maar niet over zebra's wel over dwergkwartens: hoe groot moet hun kooi zijn en hun slaap/nesthok???
                    Zelf zou ik ze niet in een kooi houden, maar op de bodem van een voliere.
                    Met vriendelijke groet, Jeroen

                    www.jeroenhubert.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      ik heb geen voliere maar hoe groot moet hun nest kokje zijn ??

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                        ik heb geen voliere maar hoe groot moet hun nest kokje zijn ??
                        Als je geen voliere hebt moet je geen kwartels nemen. Die horen niet in een kooitje thuis. Dat is altijd te klein en dan pikken ze elkaar kaal.

                        Opmerking


                        • #13
                          Kwartels hebben een voliere nodig.Je kan ze niet in een broedkooi houden.Wel tijdelijk maar niet voor lang.
                          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                          Opmerking


                          • #14
                            ok en ook niet in een grote konijnen kooi ??

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                              ok en ook niet in een grote konijnen kooi ??
                              Misschien ook eens iets over kwartels gaan lezen? Ik zou gewoon eens een middagje uittrekken voor inlezen over je vogels zodat ze ook goed verzorgd worden. Kwartels in een konijnenhok. Hoe vindt je dat zelf klinken? Logisch of een beetje vreemd? Ze zullen er niet doodgaan maar ze zullen zeer ongelukkig zijn in een donker hok met een nachthok waar ze niks aan hebben omdat het daar stikdonker is omdat het voor konijnen is gemaakt. Als je zo'n open kooi bedoeld met alleen tralies aan de bovenkant dan is dat helemaal ongeschikt. Daar passen de kopjes door en het is zoals al vaker gezegd te klein en ongeschikt. Kwartels horen buiten op de bodem van een voliere. Verder nergens. Dus ook niet in een konijnenhok.

                              Opmerking

                              Working...
                              X