Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Merels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Merels

    Er is een nestje in onze tuin, van de merels maar ik denk niet dat ze hem meer gaan gebruiken? de jonge zijn al groot (ja valt mee ze kunnen nog niet vliegen) maar weten ze de gevaren al? (bijvoorbeeld dat ze weg moeten wezen voor kat?) of weten ze de weg weer terug? want er is 4 uit het ei gekomen en ze zijn allemaal door de schutting gekomen, wat ik dus mij afvraag kennen ze de weg terug of kunnen de mannetjes weer de kleintjes terug vinden?
    of zijn ze al groot genoeg dat ze voorzich zelf moeten zorgen?


    Birds can control the world.

  • #2
    Merels

    Eenmaal uit het nest komen ze daar niet meer op terug. Ze zoeken wel een plekje ergens in een conifeer. Maak je geen zorgen de ouders weten precies waar de jongen zijn hoor. Helaas vallen er in dit stadium nogal wat slachtoffers onder de jonge vogels. Nee ze kennen de gevaren nog niet. Je kunt het bij Merels mooi aan de ouders horen, als er veel kabaal gemaakt wordt zijn er jongen uit gevlogen of er dreigt gevaar. (Ekster, Gaai, Kat enz.)
    Laat ze in iedergeval gewoon hun gang gaan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Ok zeer bedankt, ik maakte me al zorgen.

      Maar wat moet er met het nestje gebeuren? afbreken of gewoon laten zitten voor de volgende merel?
      Birds can control the world.

      Opmerking


      • #4
        Gewoon laten zitten. In de natuur zijn geen mensenhanden nodig. Dat regelt zichzelf allemaal. Misschien wordt het weer een keer gebruikt en misschien nooit meer. Maar blijven hangen kan het zeker

        Opmerking


        • #5
          Ok bedankt. *ben niet zo'n vogelkenner.
          Birds can control the world.

          Opmerking

          Working...
          X