Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse meeuen - twee mannen als pleegouders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse meeuen - twee mannen als pleegouders

    Hallo. Lees op het forum dat twee Japanse meeuwen mannen ipv een paartje ook hele goede pleegouders zijn. Heb hier geen ervaring mee. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt. ik bedoel, leg ik dan gewoon een aantal eitjes in een broedkastje met twee Japanse meeuwen mannen en hoepla .. of heb ik het verkeerd? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

  • #2
    Nee, dat heb je goed. Je pakt het nest van de oorspronkelijke ouders in zijn geheel op. De kans is heel groot dat de twee meeuwenmannen binnen een dag beginnen en het hele karwei klaren voor je.
    Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, maar zo werkt het in ieder geval.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
      Hallo. Lees op het forum dat twee Japanse meeuwen mannen ipv een paartje ook hele goede pleegouders zijn. Heb hier geen ervaring mee. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt. ik bedoel, leg ik dan gewoon een aantal eitjes in een broedkastje met twee Japanse meeuwen mannen en hoepla .. of heb ik het verkeerd? Groet, Kees Nieuw Zeeland.
      dat twee mannetjes de eitjes uitbroeden is normaal voor deze vogels, maar zondermeer eitjes in een nest leggen en dan denken dat de meeuwtjes gaan broeden is maar zelden. Beter kan je de meeuwtjes een nest geven daar enkele kunsteitjes inleggen en wachtten tot ze daarop gaan broeden, als ze dat doen kan je de eitjes erin leggen van de vogels waarvan jij denkt dat ze het niet zelf zullen doen . Beter is natuurlijk om vogels hun eigen eieren te laten uitbroeden

      Opmerking


      • #4
        Als je 2 mannen in een broedkooi zet en nestmateriaal aanbiedt zullen ze vanzelf met de bouw beginnen.

        Iedere dag een kunsteitje in het nestje gooien, en als je legsel kunsteieren kompleet is vervangen door de te bebroedde eitjes.

        De mannekes zullen elkaar van het leggen verdenken. Maar sommige zijn wel zo slim en merken het als er in een dag 5 eieren bij komen. Dan kunnen er zomaar wat uitgekieperd worden.

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de verduidelijking.Natuurbroed heeft natuurlijk de voorkeur maar het tropen bestand staat er hier beschamend bij. Groet, Kees Nieuw Zeeland

          Opmerking


          • #6
            Bij mij is het dus zo dat ik de Japanse meeuwen niet aan het broeden krijg

            Ik heb 2 mannen en een vrouwtje zitten maar ze broeden helemaal niet

            greets

            Opmerking

            Working...
            X