Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese Dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese Dwergkwartels

    Hee allemaal,

    Ik ben op zoek naar een chinese dwergkwartel 'kweker' die natuurbroed heeft toegepast.
    Heb intresse in een koppeltje of 2 hennen en een haantje.
    Wil een beetje ermee gaan kweken en eventueel naar een show gaan.
    Ik zoek iemand in Noord Brabant. Weten jullie iemand??

    Groetjes, en alvast bedankt!!!

  • #2
    chinese dwergkwartels

    Voor het zoeken van vogels moet je op www.vogelmarktplaats.nl zijn en niet op dit forum

    Vriendelijke groet,
    Henk

    Opmerking


    • #3
      veel succes ermee

      want die zijn zeldzaam geworden

      Opmerking


      • #4
        Nou ik weet niet hoor maar ik heb ook 1-2 CHD kwartels en ze broeden ook.En ik heb ze gekocht als broedmaschinekwartels.Ik heb pas de eieren weggehaald want ze waren niet bevrucht.Ze heeft vandaag de eerste ei weer gelegd dus dat duurt nog ewen voordat ze weer gaat broeden.Meestal gaat ze na de 8e ei broeden.Ff afwachten.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sanderbouthy
          Hee allemaal,

          Ik ben op zoek naar een chinese dwergkwartel 'kweker' die natuurbroed heeft toegepast.
          Heb intresse in een koppeltje of 2 hennen en een haantje.
          Wil een beetje ermee gaan kweken en eventueel naar een show gaan.
          Ik zoek iemand in Noord Brabant. Weten jullie iemand??

          Groetjes, en alvast bedankt!!!

          Het beste kun je dan een koppel aanschaffen.

          Ik kweek zelf ook koppelsgewijs en heb iedere zomer voldoende kwartels te koop. Ik verkoop ze echter uitsluitend per koppel.
          Ik woon niet in brabant en kan je ook niet aan adresjes helpen. Maar er zijn voldoende natuurbroed kwartels te koop hoor.
          machinebroed kwartels zou ik zelf nooit kopen. Vind het onnodig om eitjes in de machine te leggen als de kwartels het zelf niet doen.
          Ik ben een keer bij een kwartelfokker geweest die had de kwartels net als kippen op een legbatterij. 20 in een hokkie, stuk of 3 hanen erbij, de eieren rolde naar voren waar hij ze zo kon rapen en aan de andere kant in de broedmachine kon gooien. Dat soort praktijken heeft voor mij idee niets meer met hobby te maken en daar zou ik dus geen stuiver aan meebetalen.

          Opmerking


          • #6
            Ik raad inderdaad ook aan de kwartels 1-1 te houden.
            Zelf heb ik ook een nestje natuurbroed chinese dwergkwartels gehad (heb ze niet meer). Het hennetje kwam uit een broedmachine maar de moeder van het hennetje was natuurbroed. Volgens de kweker waar ik het hennetje kocht zou dat goed gaan, met 1 generatie broedmachine ertussen. Het bleek dat hij in dit geval gelijk had.

            M.v.g.
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking

            Working...
            X