Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse meeuwtjes

    ik heb pas een paar japanse meeuwtjes gekocht. De verkopen zei dat het een koppel was. ik zelf had een er van ook al zien zingen dus ik geloofde hem wel. maar twee dagen later begon de andere ook te zingen, maar de een zingt wel hoger dan de andere zijn het nou twee mannen of toch niet.

    wouter

  • #2
    Ik ben bang dat je 2 mannen hebt. Er zit sowieso wel individueel verschil in de zang.
    Zitten ze allebei ook echt rechtop, met hun kop te draaien en hun kont naar beneden tijdens het zingen?

    Opmerking


    • #3
      Als ze echt een melodietje zingen, dus niet alleen een beetje piepen, zijn het 2 mannen.

      Opmerking


      • #4
        Verkooppraatje, dat van het is een koppel wordt vaak gezegd! Heb laatst ook 2 meeuwtjes gekocht ook 2 mannen. Heb toen nog 2 gekocht en dat bleken 2 poppen. Heb 2 uitgezocht met een rood kleurringetje om (wordt soms gedaan om aan te geven man/pop). Heb dus 2 koppels en nu beide met een nest van 6 bevruchte eieren!
        Als ze beiden iets van een melodietje zingen dan zijn het 2 mannen.

        Opmerking


        • #5
          een van de vogeltjes had ook een rood ringentje om. de man zij dat dat een pop was. En de andere had ik zelf zien zingen dus het kon best waar zijn maar pech dus.

          Opmerking


          • #6
            Pech inderdaad.. maar misschien kun je aan de verkoper vragen of je er eentje mag ruilen?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wouter
              een van de vogeltjes had ook een rood ringentje om. de man zij dat dat een pop was. En de andere had ik zelf zien zingen dus het kon best waar zijn maar pech dus.
              die kleur van de ringetjes zegt niets. De ene gebruikt rode, de andere groene en weer een ander zilvere.....

              verder moet je er toch altijd een beetje geluk mee hebben.

              vaak is het ook zo dat als je een mannetje nog nooit hebt horen zingen, maar je verplaatst hem, dat hij opeens wel gaat zingen. Was hij in het andere hok bij meerdere mannen gewoon te verlegen ofzo...

              Ik had gisteravond van een koppel meeuwen, tenminste ik dacht dat het een koppel was, 2 eitjes, als er vandaag weer 2 eitjes zijn heb ik dus 2 poppen en wil ik er wel 1 ruilen voor een zwartbruine man.
              Ik woon in de achterhoek.

              Opmerking


              • #8
                De rode ring betekend dat de vogel van 2006 is.Als het geen plastik ringetje is.
                Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                Opmerking


                • #9
                  Ik denk dat er gewoon een ijzeren knijpringetje (voor herkenning) bedoeld wordt.

                  Maar inderdaad balen, misschien dat je hem nog kan ruilen?

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo

                    nee het ik geen knijpringentje wandt het is gewoon een rood plastik kraaltje.

                    wouter

                    Opmerking


                    • #11
                      idd een knijpringetje.

                      Vaak wordt rood/roze/geel voor een pop gebruikt en blauw/zwart/groen voor de mannen, om zo voor de kweker onderscheidt te maken tussen man en pop omdat het uiterlijk niet te zien is!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
                        idd een knijpringetje.

                        Vaak wordt rood/roze/geel voor een pop gebruikt en blauw/zwart/groen voor de mannen, om zo voor de kweker onderscheidt te maken tussen man en pop omdat het uiterlijk niet te zien is!
                        dat kan natuurlijk, maar dan moet je wisselen van ringetje.
                        volgens mij gaat het meestal zo:

                        een stuk of 6 jongen worden samen in een voliere gedaan, ze hebben verschillende kleuren knijpringen, rood, groen, zilver, goud, paars en zwart.
                        Als een man duidelijk zingt schrijf je op wat voor kleur knijpring deze had. Degene die niet zingen worden voor pop versleten (maar kunnen net zo goed verlegen mannetjes zijn).

                        Opmerking

                        Working...
                        X