Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere maken en advies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere maken en advies

    Goedendag,

    Ik ben net nieuw op dit forum en zou graag wat advies willen krijgen om mijn te bouwen voliere zo goed mogelijk te krijgen.
    Graag wil ik met valkparkieten beginnen en wat andere kleinere vogels, eerste vraag bv hoeveel mannen en poppen van dezelfde soort bij elkaar en welke soorten kunnen wel en absoluut niet bij elkaar. Waar moet ik rekening mee houden met de bouw, beplanting en stokken ed. Graag hoor ik van jullie wat tips. Groeten Berry

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Hallo Berry,

      Leuk dat je een voliere wilt gaan bouwen.
      Je kan de voliere het best zo neer zetten dat hij beschut staat voor wind, regen, hagel etc. en dat hij een mooi plekje in de zon heeft.
      Ga je er ook een binnenhok bij bouwen?
      Als je valkparkieten gaat nemen heeft beplanting naar mijn inziens weinig zin, de valken vreten de beplanting kaal.
      Valken kunnen volgens mij wel in een groepje gehouden worden en Catharina's, zoals Tori voorstelde kunnen daar prima bij. Wat voor kleinere vogelsoorten erbij bedoel je precies, tropen? Volgens mij kun je er ook wel bourkes en eventueel swiftparkieten erbij houden, weet dit niet zeker.
      Als je nog vragen hebt stel je ze maar.

      Groeten en succes Kornelis.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
        Hallo Berry,

        Leuk dat je een voliere wilt gaan bouwen.
        Je kan de voliere het best zo neer zetten dat hij beschut staat voor wind, regen, hagel etc. en dat hij een mooi plekje in de zon heeft.
        Ga je er ook een binnenhok bij bouwen?
        Als je valkparkieten gaat nemen heeft beplanting naar mijn inziens weinig zin, de valken vreten de beplanting kaal.
        Valken kunnen volgens mij wel in een groepje gehouden worden en Catharina's, zoals Tori voorstelde kunnen daar prima bij. Wat voor kleinere vogelsoorten erbij bedoel je precies, tropen? Volgens mij kun je er ook wel bourkes en eventueel swiftparkieten erbij houden, weet dit niet zeker.
        Als je nog vragen hebt stel je ze maar.

        Groeten en succes Kornelis.

        Leuk om te zien dat er mensen reageren!!
        Ik maak een binnenhok erbij voor de nachten en winters.
        Ik denk tegels voor op de vloer, ik ben aan het ontwerpen zoals ze dat mooi noemen. Ik zal wel foto's gaan plaatsen als het zover is.
        Ik heb al een mooi plaatsje in de zon en op de niet weer kant van mijn tuin.

        Opmerking

        Working...
        X