Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mieren in voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mieren in voliere

    Heb mieren in de voliere waarin er nu 1 nest zit met 1 jonkie. Is dit een probleem zo ja waar kan ik ze mee behandelen? want mierenpoeder durf ik onder de voliere bedekt niet neer te gooien en lokdoosjes lijkt me ook geen goed idee. wie weet er een optie??

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik zou toch kijken of ik iets aan de mieren kon doen. Mieren zijn vleeseters en ze zullen als ze toevallig op een nest hele kleine vogels stuiten zeker in de aanval gaan. Ze halen dan een heel leger op. Ik denk dat vooral aangepikte eieren een probleem kunnen zijn. Mieren die in en uit lopen en het jong eruit eten.

      Maar de kans dat dit gebeurd is denk ik erg klein. Ik herinner me vooral als kind nog wel de jonge merels die te vroeg uit het nest vielen en dan onder de mieren onder de heg zaten. Doodzielig en de ogen helemaal dicht van het mierenzuur.

      Opmerking


      • #4
        Mieren

        Hallo. Alhoewel de mieren de vogels niets doen heb ik ze toch liever niet in mijn vluchten. Mijn "afrikaanjes" eten ze niet. Ik gebruik een plastic 35 mm film kookertje( dat was zo'n camera filmpje voor de digitale camera's uitkwamen ) Daarin boor ik bovenin, net onder het dekseltje, twee kleine gaatjes. Binnen het kookertje doe ik wat "antkiller" vloeistof. Dekseltje erop en binnen de vluchten zetten. De mieren gaan het kookertje binnen via de geboorde gaatjes en je ziet ze nooit meer (levend) terugkomen. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Bloemetjes

          Ton

          Ik neem aan dat je met wat "afrikaantjes" de bloemetjes bedoeld.
          De biologische insecten bestrijders.

          Bedoel je dat niet onthoud dan dat ik echt blond ben.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            *************************
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              ben bang dat het helaas voor mijn jonkie wat te laat komt. Volges mij is het diertje dood maar moeders heeft het jonkie nog niet uit het nestje gegooid dus het is afwachten. Ben alleen bang dat het kleintje dood is is iig niet zo levendig maar moeders zit nog wel goed op het nest. Bemoei me er niet mee maar mocht dit nestje verkeerd gaan zet ik de vogels in mijn eigen voliere en probeer ik het later in het seizoen nog wel een keer. Zou het alleen jammer vinden dat ik met mijn eerste kanaries geen jonkie heb maar goed tzij zo is de natuur.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bondje01
                ben bang dat het helaas voor mijn jonkie wat te laat komt. Volges mij is het diertje dood maar moeders heeft het jonkie nog niet uit het nestje gegooid dus het is afwachten. Ben alleen bang dat het kleintje dood is is iig niet zo levendig maar moeders zit nog wel goed op het nest. Bemoei me er niet mee maar mocht dit nestje verkeerd gaan zet ik de vogels in mijn eigen voliere en probeer ik het later in het seizoen nog wel een keer. Zou het alleen jammer vinden dat ik met mijn eerste kanaries geen jonkie heb maar goed tzij zo is de natuur.

                Zitten er mieren op? Zoals ik zei, mieren eten vlees en een nest jonge vogels wordt wel degelijk opgegeten ondanks dat dat hier schijnbaar niet bekend is. Ik heb mezen gezien die gedood waren door mieren en dus mereljongen. De mieren beginnen gewoon te vreten aan de nog levende jongen. Ze sprayen ze eerst helemaal met mierenzuur en dat is voor een net uitgekomen jong al veel teveel.

                Als je mieren in je nest hebt kun je alleen nog het nest verhangen een cm of 20 verder en dan azaron of hoe dat ook heet rondom het nest over het gaas smeren. Dat geeft risico's maar dat geven de mieren nog meer.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bondje01
                  ben bang dat het helaas voor mijn jonkie wat te laat komt. Volges mij is het diertje dood maar moeders heeft het jonkie nog niet uit het nestje gegooid dus het is afwachten. Ben alleen bang dat het kleintje dood is is iig niet zo levendig maar moeders zit nog wel goed op het nest.
                  Kijk morgen eens in het nest of het jong nog leeft of niet
                  en als er een dood jong in ligt uithalen zo snel mogelijk
                  want dode dieren trekken nare beesten aan

                  meestal smijt het popje het jong er vanzelf uit maar ze kan gelijk ook met een nieuw nest beginnen (in dezelfde nestkom) en zo wordt het dode jong in het "nieuwe" nest verwerkt met alle gevolgen van dien

                  Opmerking

                  Working...
                  X