PDA

Bekijk Volledige Versie : kweken met pennanten (tips?)

diaantjuh
25-04-2009, 01:25
een vraagje: ik heb een koppel pennanten en vraag me niet hoe oud ze zijn maar ze zijn al op leeftijd. ik heb deze gekregen en vorig jaar begonnen ze opeens eieren te leggen. 2 stuks. zo rond de 18e dag werd het opeens bloedje heet en ging de pop van de eieren af. nu hebben ze dit jaar weer eieren gelegd maar nu wel een stuk of 6. ik weet niet of ze bevrucht zijn want ik probeer de pop zo veel mogenlijk met rust te laten want ze zijn nogal mensenschuw. de vogels heb ik niet bij huis staan maar ik begreep van die man waar ze bij staan dat ze er al niet zoveel meer opzitten. 30 april is pas de 21e dag.
mijn vraag is daarom wie heeft er goede tips om de vogels een zo n goed mogelijke broedperiode te geven. zoals nestmateriaal, voer enz.
het nesthok had ik vorig jaar buiten hangen maar de pennanten zaten altijd binnen dus heb ik het dit jaar ook weer binnen gezet en ze hebben een ruim nesthok.

iemand tips of advies wat ik het beste kan doen?

alvast bedankt! :D

MaxWeijers
25-04-2009, 13:32
Het beste is altijd om meer broedblokken neer te hangen zodat ze keus hebben. En ik doe altijd een stukje boomstronk in het broedblok boven het zaagsel dit knagen ze altijd kapot.