Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik sta perplex hier over mijn diamantduifjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ik sta perplex hier over mijn diamantduifjes!

    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Aan de oogring zie je ook niet veel... Duiven met grote oogringen zijn meestal doffers, maar kunnen ook overjarige duivinnen zijn. Omgekeerd kan ook. Soms zijn duiven met kleine oogringen heel jonge doffers... Misschien waren de eitjes gewoon niet bevrucht. Dan is het normaal dat ze ze slopen. Wacht eerst af voor je verkeerde conclusies trekt.
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Is het normaal dat ze onbevruchte eieren slopen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord aangezien een duif niet door de schaal kan kijken. Ik heb hier heel wat koppels alleen duivinnen omdat ik schijnbaar alleen duivinnen kan kweken Er wordt hier geen doffer geboren dus ik heb 5 duivinnen en 1 doffer. Laatst 3 duivinnen weggedaan en dus nog nooit een doffer geboren hier.

      Die duivinnen koppelen dan onderling en leggen dus altijd onbevruchte eitjes. Nog nooit heeft er een een ei bewust gesloopt.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Is het normaal dat ze onbevruchte eieren slopen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord aangezien een duif niet door de schaal kan kijken. Ik heb hier heel wat koppels alleen duivinnen omdat ik schijnbaar alleen duivinnen kan kweken Er wordt hier geen doffer geboren dus ik heb 5 duivinnen en 1 doffer. Laatst 3 duivinnen weggedaan en dus nog nooit een doffer geboren hier.

        Die duivinnen koppelen dan onderling en leggen dus altijd onbevruchte eitjes. Nog nooit heeft er een een ei bewust gesloopt.
        Bij mij slopen ze na 2-3 weken. Die beesten zijn niet stom. Ze merken wel wanneer de eieren onbevrucht zijn. Zoals wij ze kunnen schouwen zonder lamp. Zijn de eieren doorzichtig na zoveel dagen broeden? Dan zijn ze onbevrucht. Vogels voelen zoiets aan. Zo is het bij mij altijd al geweest. Het kan zijn dat dit bij jou niet het geval is.
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          Je kan het ook zien aan de houding de doffer zit meestal meer omhoog met zijn nek.
          Groetjes, Dylan

          Opmerking


          • #6


            hier een link van een ander forum met dezelfde vraag

            hoop dat je er wat aan hebt
            Groetjes, Dylan

            Opmerking


            • #7
              Duifjes

              Zo te zien en volgens mij heb je 2 duivinnetjes. Een goede man heeft een veel grotere oogring.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Zo te zien en volgens mij heb je 2 duivinnetjes. Een goede man heeft een veel grotere oogring.
                Dat was ook mijn eerste gedachte, al is het niet echt betrouwbaar, wat al aangegeven is.
                Met vriendelijke groet, Jeroen

                www.jeroenhubert.nl

                Opmerking


                • #9
                  hey

                  nu te zien zijn het 2duivinen

                  maar het kan ook een jonge doffer zijn maar vind je 2 eieren of 4?

                  een jonge doffer kan door zijn onervarenheid wel is een ei slopen

                  wacht gewoon tot je zekker weet dat het een doffer is(dat ie volwassen is)
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Dit zijn 2 duivinnen.

                    Hoor je ze wel eens koeren? zaja dan zit er een doffer bij.

                    Oja als je een koppel wild is het het beste om ze koppelgewijs te huisvestiggen. En ook alleen een doffer en een duivin.

                    Opmerking


                    • #11
                      100 % twee duivinnen en Max duivinnen koeren ook, ik neem aan dat je baltsen bedoelt,koeren en dan met de staart omhoog en gespreid.
                      Mvg,
                      kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk zelf ook dat het 2 vrouwtjes zijn
                        Groeten van mijn duifjes

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                          hey
                          maar het kan ook een jonge doffer zijn maar vind je 2 eieren of 4?
                          Ik heb inderdaad steeds twee eieren, ben er nog niet helemaal over uit wie van de twee ze legt!

                          Ik had in de chat ook al gevraagd aan iemand of die het wist en ook die antwoorde dat het twee duivinnen waren dus ik vanmiddag op zoek naar een doffer. Jawel, gevonden! En wat denk je? 1 van de duivinnen was het dus absoluut niet eens met dat doffertje en vloog hem aan, waar ook meteen haar oude hokgenoot het moest ontgelden (vreemd, dan is die ene misschien toch een jonge doffer???)

                          Ik weet het echt niet meer...de reller (zoals we haar maar gedoopt hebben) was niet meer te houden en die heb ik dus even apart gezet om bij te trekken.

                          Wat is nu wijsheid? Want als ik op deze manier doorga mag ik wel gaan bouwen voor een riante villa

                          Opmerking


                          • #14
                            Probeer is een van de duivinnen apart te zetten met de doffer
                            Groetjes, Dylan

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers
                              Dit zijn 2 duivinnen.

                              Hoor je ze wel eens koeren? zaja dan zit er een doffer bij.

                              Oja als je een koppel wild is het het beste om ze koppelgewijs te huisvestiggen. En ook alleen een doffer en een duivin.
                              Opvolgend aan mijn vorige bericht (ik snap nog niet helemaal hoe je dat allemaal in 1 bericht moet zetten...sorry)

                              Ik hoor er inderdaad wel eens eentje koeren, maar het baltsen wat die doffer vanmiddag deed (die nieuwkomer) had ik nog niet eerder gezien bij die twee van mij. Bewijst dat dat het twee duivinnen zijn? En kan een jonge doffer (die nu bekend staat als zijne reller) het baltsen nog niet onder de knie -pootjes- hebben?

                              Opmerking

                              Working...
                              X