Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veren uittrekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Veren uittrekken

    Mijn duivin trekt haar staartveren uit!
    Ze heeft er nog maar 3 ofzo!

    Groeit dat wel weer aan?
    En hoe kan ik haar stoppen?
    Waarom doet ze dat?
    Groeten van mijn duifjes

  • #2
    Ze heeft luis denk ik, ik zie tenmiste op haar veren allerlij beestjes zitten..
    Ik denk dat het lange veerluis is..
    Wat doe je daartegen?
    Groeten van mijn duifjes

    Opmerking


    • #3
      Dat boek lezen wat je gekocht/geleend hebt bij de bieb, daar staat alles in. Je had toch laatst stad en land afgezocht naar dat aangeraden boek en nu heb je het toch? Heb je er al in gelezen? Ongedierte, luizen, wat te doen tegen luizen.

      Ik wil best weer het antwoord geven hoor, anti-luisspray van Bogena helpt hier prima tegen. Te verkrijgen in vrijwel alle dierenwinkels.

      Opmerking


      • #4
        En dan even de vogel in je hand nemen (met een handschoen) en tegen de veren in spuiten, niet op de kop!

        Opmerking


        • #5
          Wat een deskundigheid hier ineens. Zonder een vogel te zien in een keer een diagnose stellen, knap hoor.

          Wel eens bedacht dat er nog veel meer oorzaken kunnen zijn?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Wat een deskundigheid hier ineens. Zonder een vogel te zien in een keer een diagnose stellen, knap hoor.

            Wel eens bedacht dat er nog veel meer oorzaken kunnen zijn?
            Ja Ton, ze ziet letterlijk luizen lopen en duiven hebben vrijwel altijd lange veerluis. Ik spray preventief en elke 6 maanden hebben al mijn duiven toch wat last van lange veerluis. Dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat haar duiven deze luis niet hebben. Zeker niet als ze luizen ziet lopen op haar duiven Lange veerluizen zijn onmiskenbaar en als je ze ziet weet je 100% zeker wat je ziet. Je ziet letterlijk donkere streepjes tussen de veerschachten zitten en op de veren zelf. Als je daarnaast ook luizen ziet lopen is het hoog tijd om ze te behandelen met Bogena bird spray.

            Of haar duif de staart uittrekt van de jeuk durf ik niet te zeggen. Maar als hij onder de luizen zit is die behandelen een mooie stap in de richting van een beter welzijn voor deze duif. Als het veren trekken dan stopt is dat mooi meegenomen.

            Opmerking


            • #7
              ok,,

              Dank jullie
              Groeten van mijn duifjes

              Opmerking


              • #8
                Je kan ook gewoon vlooienpoeder voor honden en katten gebruiken
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9
                  ze ziet letterlijk luizen lopen
                  Dat zag ik dus nergens staan....
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Dat zag ik dus nergens staan....
                    Ik weet niet welke beestjes er nog meer op duivenveren kunnen lopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Just_Nele
                    Ze heeft luis denk ik, ik zie tenmiste op haar veren allerlij beestjes zitten..
                    Ik denk dat het lange veerluis is..
                    Wat doe je daartegen?
                    Aan de hand van het verhaal van veren uittrekken had ik ook niks geweten hoor. Ik vraag me overigens heel sterk af of ze dit wel zelf doet want ik heb dat nog nooit meegemaakt.

                    Ik weet niet waarom maar duiven zijn heel gevoelig voor luizen. Elke duif die ik heb en vind heeft wel wat aan luizen. Stadsduiven zitten echt helemaal onder de luizen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      Ik weet niet welke beestjes er nog meer op duivenveren kunnen lopen



                      Aan de hand van het verhaal van veren uittrekken had ik ook niks geweten hoor. Ik vraag me overigens heel sterk af of ze dit wel zelf doet want ik heb dat nog nooit meegemaakt.

                      Ik weet niet waarom maar duiven zijn heel gevoelig voor luizen. Elke duif die ik heb en vind heeft wel wat aan luizen. Stadsduiven zitten echt helemaal onder de luizen.
                      Misschien kippenluis? We hebben wel kippen..
                      Het eruit trekken doet ie wel zeker zelf, ik zie het haar soms doen.. Echt zielig
                      Groeten van mijn duifjes

                      Opmerking

                      Working...
                      X