Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen jullie je vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Waar kopen jullie je vogels?

    Hoi!

    Ik ben wel benieuwt waar alle mensen op het vogelcafe hun vogels kopen.

    Dus.. Waar koop jij je vogels?
    Groeten van mijn duifjes

  • #2
    bij een kweker thuis.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Een hele enkele keer in de handel maar in principe bij kwekers thuis.
      Omdat je dan meer weet over de achtergrond van de vogels.

      greetings

      Opmerking


      • #4
        bij een kweker thuis .
        als er dan nog vragen zijn dan krijg je meestal wel een eerlijke antwoord.
        waar koop jij je vogeltjes just-nele

        Opmerking


        • #5
          Kwekers

          Hallo

          1 koppel heb ik bij een zaak (Stiens) weg, de rest komt altijd bij kwekers weg.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Meestal koop ik vogels bij kwekers maar als ik voer ga halen loop ik altijd een rondje bij de vogels en vaak neem ik een mooie exemplaar mee
            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

            Opmerking


            • #7
              kweekvogels 90% bij de kwekers thuis weg en 10% neem ik een gokje en komen ze uit de handel (moeten ze er wel heel goed bij zitten en geringt zijn)

              hobby vogels voor in vluchten of voor in mijn schuting kooi komt allemaal uit de handel
              Gr Marcel Levers

              Opmerking


              • #8
                Meestal bij mensen die stoppen bv. Ik koop ze alleen bij particulieren en nooit uit de handel. Of ze zelf gekweekt zijn of eerder aangekocht maakt me dan niks uit. Dus de oorsprong vind ik minder belangrijk dan de plaats waar ze de laatste periode voor aankoop gezeten hebben.

                Opmerking


                • #9
                  Ik bij hobbykwekers.
                  Hoe komen jullie aan die adresjes?
                  Met vriendelijke groet, Jeroen

                  www.jeroenhubert.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb nu al 2 mannen besteld die ik hoop te kopen na wedstrijd Rijssen eind januari 2010!

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik koop ze in de dierenwinkel of op de vogelmarkt. Op de vogelmarkt staan altijd kwekers die hun kleintjes van het jaar verkopen. Daar ga ik ook met mijn jongen heen
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        de meeste vogels hier komen van kwekers. Maar aangezien kwekers ook vogels naar de handelaar brengen hoeft een vogel uit de handel niet per definitie slecht te zijn...vandaar dat ik op een markt of bij een handelaar ook wel eens wat koop.
                        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoe komen jullie aan die adresjes?

                          Hallo Jeroen. Nederland zal wel hetzelfde werken als hier "down under". Lid worden van een of meerdere verengingen. Dan natuurlijk ook naar de contactavonden gaan en nieuwe contacted leggen. Je staat er van versteld wat je leert en wie welke vogels heeft. Vaak kunnen je contacten je de weg wijzen als je binnen de club de vogels die je zoekt niet kunt vinden. Groet, Kees Nieuw Zeeland

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                            Maar aangezien kwekers ook vogels naar de handelaar brengen hoeft een vogel uit de handel niet per definitie slecht te zijn...
                            Maar ook vogels van kwekers kunnen slecht zijn De meeste kwekers waar ik vogels van gekocht heb waren overigens wel heel goed en behulpzaam, maar we zijn ook opgezadeld met zwakke vogeltjes toen we met een nieuwe soort wilden beginnen.
                            Zowel in de handel als bij kwekers moet je gewoon heel kritisch naar de vogel kijken en niet denken "dat dik zitten zal wel door de stress van het vangen zijn gekomen"; dat hebben we in ieder geval wel geleerd.

                            Opmerking


                            • #15
                              Gretha,
                              Ik heb nu 2 duifjes, 1 in de dierenwinkel gekocht en de andere van een meisje ongeveer net zo oud als mij..
                              Maar ik was gewoon benieuwd naar jullie koopplekken
                              Groeten van mijn duifjes

                              Opmerking

                              Working...
                              X