Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verse zaden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verse zaden?

    Ik las dat verse of onrijpe zaden en granen gevaarlijk zijn om aan duiven te geven.

    Weet iemand waarom?
    Groeten van mijn duifjes

  • #2
    Dat is vreemd, hoe eten de wilde duiven dan? Die proberen juist alleen de verse zaden te eten.
    Ik denk niet dat het klopt.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Dit klopt wel. Nog nooit geprobeerd, een oud ei in de kooi leggen? Vogels merken wel wanneer iets opgegeten kan worden en wanneer niet. De 'verse' zaden die in bijvoorbeeld Tom And Co te koop zijn, zijn betrouwbaar.
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
        Dit klopt wel. Nog nooit geprobeerd, een oud ei in de kooi leggen? Vogels merken wel wanneer iets opgegeten kan worden en wanneer niet. De 'verse' zaden die in bijvoorbeeld Tom And Co te koop zijn, zijn betrouwbaar.

        dus ik kan ze geen verse zaden uit de tuin ofzo geven?
        Of onrijpe?
        Groeten van mijn duifjes

        Opmerking


        • #5
          Ik zou zeggen: geen risico's nemen.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Onrijpe zaden kun je gewoon voeren mits je kijkt of er niet gespoten is of veel verkeer langs rijdt.
            Ik voer gewoon verschillende onkruidzaden al dan niet in halfrijpe of rijpe toestand.
            Ik weet niet wat je bedoelt met verse zaden van Tom en Co maar ik denk dat je op het verkeerde spoor zit.
            Je kunt bijvb vogelmuur,herderstasje,smalle weegbree en meer van dit soort geven en later ook graszaden nog aan de halmen.
            Koop anders is een goed boek over onkruiden/zaden bijvb van Alois van Mingeroet dan weet je precies wat je kunt voeren.
            Mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
              Onrijpe zaden kun je gewoon voeren mits je kijkt of er niet gespoten is of veel verkeer langs rijdt.
              Ik voer gewoon verschillende onkruidzaden al dan niet in halfrijpe of rijpe toestand.
              Ik weet niet wat je bedoelt met verse zaden van Tom en Co maar ik denk dat je op het verkeerde spoor zit.
              Je kunt bijvb vogelmuur,herderstasje,smalle weegbree en meer van dit soort geven en later ook graszaden nog aan de halmen.
              Koop anders is een goed boek over onkruiden/zaden bijvb van Alois van Mingeroet dan weet je precies wat je kunt voeren.
              Mvg,
              Kingfisher
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Ik denk dat je dan toch erg veel goeds laat liggen. Alle bloeiende grassen bevatten heel gezonde en lekkere zaden voor vogels bijvoorbeeld.
                Ook duiven willen wel eens wat anders dan gedroogde zaden, is echt goed voor ze.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,mijn duiven (itl.meeuwen,damasceners en enkele postduiven) vliegen regelmatig los rond en pikken dan als ze op de grond zitten van allerhande onkruiden op uit m'n tuin.Ik denk dat ze instinctief zelf wel weten wat goed of slecht voor ze is.Heb er in ieder geval nog nooit zieke dieren door gehad.
                  Ben het met Ton en zeker Kingfisher eens.

                  Opmerking


                  • #10
                    Als ik dit zo hoor, denk ik dat ik het toch ga proberen.

                    Een collega van mijn vader (heeft ook vele duiven, en ervaring) zei ook dat het geen kwaad kan, maar je moet wel de goede zaden gebruiken.

                    Ik zoek nog wat in boeken en internet en dan zal ik nog wel eens zien wat ik ga geven

                    Dank jullie !
                    Groeten van mijn duifjes

                    Opmerking

                    Working...
                    X