Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn voliere

    hey

    eindelijk is ie der dan mijn voliere

    de hele voliere


    de boomstammen de 2de van links daar zitten nog wortels aan aan de andere niet dat zijn gewoon takken
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    next


    en een stukje bestrating met het kwartel huisje


    de voer en grit baken en thermometer let niet op de tijd staat niet goed


    goulds aan het trosgierst
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      next


      zebravink op zijn totempaal


      totaal zitten er
      7 zebravinken
      7 gouldamadine`s
      1 diamantduif
      2 kwartels
      er komen nog 4 zebravinken in maar die zitten nog
      in een broedkooi 1 koppel en 2 jongen (gaan dit weekend ook naar buiten dan kunnen de jongen ook vliegen)
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Even een paar vragen:
        Waarom zitten je popnagels/gaas aan de buitenkant, vind je dit mooi?
        Zit er een nachthok aan?
        Is het overdekt?
        Waar kunnen je vogels beschut zitten?
        Waarom aan alle 5 de kanten open?
        Waarom zo weinig zitstokken?
        Heb je gaas ingegraven tegen ratten?

        Eerlijk gezegd denk ik dat je weinig plezier aan je vogels zult beleven met zo'n voliere. Geniet er nog van zolang het mooi weer is, als het weer omslaat ben ik bang dat er weinig van je vogels overblijft.

        Tips:
        - Hang de nestkastje hoger zodat er geen vogels op kunnen zitten
        - Hang er minstens nog 5 nestkastjes bij, maar iig op een andere plek
        - Hang de etensbakjes lager dan de zitstokken anders gaan ze de etensbakken gebruiken als zitstok met als gevolg vieze etensbakken
        - Zorg voor beschutting (overdekken, iig 2 kanten dichtmaken, takken,....)
        - Haal dat sisal nestmateriaal van de grond, de kwartels raken daar verstrikt in en voor goulds en zebravinken moet je ander nestmateriaal hebben
        - Let op met die grove stenen, grote kans dat er later jonge vogels tussen bekneld raken
        - Hang er nog meer stokken/takken in
        - Maak een sluis aan je voliere ander verspeel je vroeg of laat vogels

        Opmerking


        • #5
          Ik denk dat je heel veel plezier aan je voliere kunt krijgen als je in ieder geval een paar van de tips opvolgt.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Zou proberen de voliere tegen de muur te plaatsen omdat de ruimte er achter toch bijna nergens meer voor kan worden gebruikt.De vrijkomende achterwand zou ik dan benutten om de voliere dieper te maken.Uit het stalraamje een ruitje uitnemen en hier achter een nachthokje/voerplaats maken,deze hoeft niet zo groot te zijn.Als de voliere niet onder de dakgoot past zou ik de staande fronten iets inkorten wat vrij gemakkelijk te doen is,onder de goot hangen in ieder geval de eventuele nestkastjes droog.
              groeten eddie

              Opmerking


              • #8
                Ik ben het helemaal met J-T eens. Dit gaat op een grote teleurstelling uitlopen zo. De voliere moet minimaal tegen die muur in de hoek zodat meteen 2 zijkanten dicht zijn. Dit is een grote tochtige kooi en zelfs een merel wordt hierin binnen een paar weken ernstig ziek

                Dus snel wat gaan doen aan de "problemen" zodat het voor de vogels een prettig verblijf wordt. Alleen al dat open deel dat boven die schutting met kieren uitkomt, pffff, bij een straffe wind heb ik zwaar medelijden met je vogels dan. Die waaien letterlijk van hun stokjes af waar er veel te weinig van inzitten inderdaad.

                Echt niet bedoeld als afbrekende kritiek, puur opbouwend en erg noodzakelijk voor je vogels

                O ja, die stokken moeten ook nog eens veel hoger. Nu heb je alle vogels op de bakjes zitten aan de wand en moeten ze op 1 meter van de grond op die dikke stokken zitten. Ze willen in ieder geval in allebei de hoeken bovenin een lekkere bos takken om in te slapen. Daar moet je ook de wanden dicht maken en het dak ook. Lekkere gezellige rietmatten ertegenaan zodat ze zich prettig gaan voelen.

                Opmerking


                • #9
                  recht voor zijn raap!

                  Hi Roy. Bedankt dat je ook ons even laat meekijken naar je nieuwe voliere. Vind dat commentaar een beetje hard aankomen. Vast wel goed bedoeld. Maar he, je bent 17 en nog op school zie ik. Aldoende leert men. Wat van dit advies opvolgen, mee lezen op het forum en ook andermans volieres bestuderen en je leert daar heel wat van. Success toegewenst. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #10
                    Best hard maar wel waar

                    Ben het zeker voor een deel met je eens Kees, alleen maken zachte heelmeesters stinkende wonden.

                    De kritiek is zeer zeker goed bedoeld zodat Roy ook echt plezier gaat beleven aan z'n voliere. Het zou pas jammer zijn als iedereen zei "goh geweldig mooi" zonder hem op de "beginners" fouten te wijzen en dan helemaal geen plezier te beleven maar 1 grote doorlopende teleurstelling.

                    Roy, nogmaals je kunt van je voliere heel veel plezier beleven maar dan zal je toch echt wat van de tips moeten aannemen.
                    mvg Gerard 6

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                      Even een paar vragen:
                      Waarom zitten je popnagels/gaas aan de buitenkant, vind je dit mooi?
                      Zit er een nachthok aan?
                      Is het overdekt?
                      Waar kunnen je vogels beschut zitten?
                      Waarom aan alle 5 de kanten open?
                      Waarom zo weinig zitstokken?
                      Heb je gaas ingegraven tegen ratten?

                      Eerlijk gezegd denk ik dat je weinig plezier aan je vogels zult beleven met zo'n voliere. Geniet er nog van zolang het mooi weer is, als het weer omslaat ben ik bang dat er weinig van je vogels overblijft.

                      Tips:
                      - Hang de nestkastje hoger zodat er geen vogels op kunnen zitten
                      - Hang er minstens nog 5 nestkastjes bij, maar iig op een andere plek
                      - Hang de etensbakjes lager dan de zitstokken anders gaan ze de etensbakken gebruiken als zitstok met als gevolg vieze etensbakken
                      - Zorg voor beschutting (overdekken, iig 2 kanten dichtmaken, takken,....)
                      - Haal dat sisal nestmateriaal van de grond, de kwartels raken daar verstrikt in en voor goulds en zebravinken moet je ander nestmateriaal hebben
                      - Let op met die grove stenen, grote kans dat er later jonge vogels tussen bekneld raken
                      - Hang er nog meer stokken/takken in
                      - Maak een sluis aan je voliere ander verspeel je vroeg of laat vogels
                      hey

                      ben nog wat vergeten erbij te vertellen zie ik nu wel(srry)

                      de hele voliere wordt dicht gemaakt met van die doorzichtige plaaten
                      de bovenkant komt nog een dak op met dakgoot

                      alleen de voorkant waar de deur zit blijft open daar achter waar je die ruimte ziet komt een nachthok achter

                      als dat klaar is zet ik nog wel een keer een paar foto`s

                      allemaal bedankt voor de reacties
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Even een paar vragen:
                        Waarom zitten je popnagels/gaas aan de buitenkant, vind je dit mooi?
                        zo heb ik hem gekocht
                        Zit er een nachthok aan?
                        komt nog
                        Is het overdekt?
                        komt ook binnenkort
                        Waar kunnen je vogels beschut zitten?
                        er zitten nu een paar schuttingplaaten daar kunnen ze beschut zitten
                        Waarom aan alle 5 de kanten open?
                        dit wordt nog dichtgemaakt
                        Waarom zo weinig zitstokken?
                        dit komt ook nog maar ik wil het zo natuurlijk mogelijk maken!
                        Heb je gaas ingegraven tegen ratten?
                        er zit een band onder de liggende band en als het nachthok klaar is voer ik alleen nog binnen


                        de nestkastjes komen ook in het nachthok als die klaar is

                        en nog 1 ding een beginner ben ik ook niet echt meer(heb al bijna 10jaar vogels)
                        maar maakt niet uit

                        ik ben blij dat ik eindelijk een voliere heb na 1jaar lang in broedkooien en een klein hok heb lopen kloten(veel vogels ontsnapt) nu gaan ze allemaal hierin

                        heb nog wel een paar vragen
                        welke vogels kunnen nog allemaal bij deze?

                        de zebravinken wil ik eigelijk weg doen volgend jaar en alleen met goulds en wat daarbij kan kweken
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          zo heb ik hem gekocht
                          - dan vermoed ik dat je de montage handleiding niet goed gelezen heb

                          komt nog
                          - waarom dan nu je vogels er al in?

                          komt ook binnenkort
                          - waarom dan nu je vogels er al in?

                          er zitten nu een paar schuttingplaaten daar kunnen ze beschut zitten
                          - beschut tegen wat? Regen komt van boven en wind gaat door die schutting heen!!!! + op welke stokken?

                          dit wordt nog dichtgemaakt
                          - waarom dan nu je vogels er al in?


                          dit komt ook nog maar ik wil het zo natuurlijk mogelijk maken!
                          - ik ben benieuwd, je heb maar een klein stukje grond waar je boomstronken en stenen ingelegd heb.

                          er zit een band onder de liggende band en als het nachthok klaar is voer ik alleen nog binnen
                          - ik hoop voor je dat het voldoende is


                          en nog 1 ding een beginner ben ik ook niet echt meer(heb al bijna 10jaar vogels)
                          maar maakt niet uit

                          ???????

                          ik ben blij dat ik eindelijk een voliere heb na 1jaar lang in broedkooien en een klein hok heb lopen kloten(veel vogels ontsnapt) nu gaan ze allemaal hierin
                          Een sluisje is dan denk ik geen overbodige luxe!?


                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig van je hele werkwijze begrijp (en zeker ook omdat je zelf aangeeft al ervaring te hebben). Probeer eerst alles goed te hebben voordat je er vogels in doet. Op deze manier zul je er echt geen plezier aan beleven. Als volgende week de temperatuur zakt en er komt snachts een buitje regen over je vogels dan denk ik dat je weet wat ik bedoel.

                          In ieder geval veel succes met je hobby!

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              hier is er geen buitjes gevallen en de temperatuur is nog steeds vrij hoog en

                              de platen komen vandaag of morgen erop

                              ik snap wel wat jullie bedoelen
                              en ik probeer ook alles goed te doen en met natuurlijk mogelijk bedoel ik bijvoorbeeld takken inplaats van zitstokken en die boomstronken daar zijn 2 van die nog groeien

                              ik ga de voliere niet zelf alleen af maken maar samen met me vader dus in en uit hoeft ook niet de heletijd
                              mvg roy (vogelfreak)
                              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X