PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewaren Kakariki eieren lang??

rikiriki
20-04-2009, 22:44
Hoelang bewaart een ei van een Kakariki ??
Ik leg even uit waarom die vraag :

Zaterdagmorgen was mijn pop van mijn gele kakariki's dood. :( Het waren mijn mooiste vogels. Oorzaak onbekend, misschien legnood?? Op aanraden van mijn leverancier in de buurt, heb ik dan maar de man ook weggedaan zodat hij mijn andere koppel bonte kakariki's niet zou lastig vallen.
Hij vond het beter om nu geen nieuwe pop bij die man te steken. Wellicht zou het bonte koppel zijn jongen kunnen verlaten...

Voordat de gele pop gestorven was had ze op 31 maart en op 2 april een ei gelegd (in twee verschillende blokken). Nu begint de bonte pop, die al een nest met tamelijk grote jongen heeft, een nieuw nest te maken. Ik heb die twee eitjes van de gele pop daar nu ook onder gelegd. Is er kans dat deze nog ooit uitkomen, of is daar al teveel tijd over gegaan? De gele heeft er nog zeker niet op gebroed, dat ben ik zeker.

Mijn leverancier dacht er ook aan om geen tweede koppel meer bij te steken, maar veeleer een koppel valkparkieten erbij te steken (maar dan na de kweek, ergens in september) Momenteel heb ik twee koppels grasparkieten en één koppel bonte kakariki's in een vlucht van ca 7m² op ruim 2.20m hoogte.

Dank voor jullie reacties
Rik

Dit was er één van :http://www.bossuytrik.be/kakariki/images/t_W_Kakariki.jpg