PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe duiven

Just_Nele
20-04-2009, 15:56
Hoi!

Ik ben opzoek naar een nieuw ras duiven.

Liefste een die makkelijk te fokken is.
Ik zou graag pauwstaartduiven willen maar ik heb geen idee of die makkelijk te onderhouden zijn

Wie weet een leuk ras? En heeft daar ook wat informatie over (site??)

GR. Nele

Dylan
20-04-2009, 17:45
Hoi,

Ik weet niks van pauwstaartduiven maar ik heb zelf diamantduiven hele leuke duifjes om mee te beginnen en makkelijk mee te fokken
---------------------------------------------------
http://www.jrmstart.com/kids/roos/diamantduifr.html
---------------------------------------------------

Just_Nele
20-04-2009, 17:47
Hoi,

Ik weet niks van pauwstaartduiven maar ik heb zelf diamantduiven hele leuke duifjes om mee te beginnen en makkelijk mee te fokken

Ja,, diamantduifjes heb ik wel wat van gehoord,
Ik zal eens kijken :D
Dankje

Ilovediamantduifjes
20-04-2009, 18:55
Hallo Just_Nele. Ben jij toevallig niet Nele16?

Just_Nele
20-04-2009, 19:01
Hallo Just_Nele. Ben jij toevallig niet Nele16?

Jaa, ik was mijn wachtwoord kwijt, en mijn e-mail adres waarvan ik nele16 heb aangemaakt ben ik ook het wachtwoord van kwijt.
Dus maakte ik maar een nieuwe aan :D

duivenkenner
17-03-2010, 21:14
Hoi!

Ik ben opzoek naar een nieuw ras duiven.

Liefste een die makkelijk te fokken is.
Ik zou graag pauwstaartduiven willen maar ik heb geen idee of die makkelijk te onderhouden zijn

Wie weet een leuk ras? En heeft daar ook wat informatie over (site??)

GR. Nele

boerenpauwstaartjes zijn makkelijk te fokken.
maar de echte pauwstaarten niet,
bijna alle andere duivenrassen zijn goed te fokken.
als ik een ras aan jouw zou aanbevelen zou het de nederlandse hoogvlieger zijn.
die fokken makkelijk en zorgen zeer goed voor hun jongen.

maar ik weet niet waar je van houdt.
duiven die veel vliegen of juist heel weinig .
met lange snavels of met hele korte snavels.
grote duiven of kleine.
of je ze in een til houd of in een hok/voliere

maar alles gaat wel goed zolang de snavels niet te kort zijn, ze geen veren aan de poten hebben ( dan gooien ze de eieren gauw kapot, sokjes kunnen wel, ), geen grote krop ( zoals de norwich kropper )

bij vragen kun je me mailen :
lars_lambooy@hotmail.com

angela
17-03-2010, 23:04
Bij rassen met hele korte snavels is fokken lastiger. Dan worden meestal pleegouders gebruikt. Verder zijn de meeste rassen net muizen, als je wilt heb je zo een hok vol. Daarom is het misschien handiger om te kijken wat je voor huisvesting hebt, en daar het ras aan aan te passen.

duivenkenner
03-04-2010, 14:13
Bij rassen met hele korte snavels is fokken lastiger. Dan worden meestal pleegouders gebruikt. Verder zijn de meeste rassen net muizen, als je wilt heb je zo een hok vol. Daarom is het misschien handiger om te kijken wat je voor huisvesting hebt, en daar het ras aan aan te passen.

niet bij alle kortsnavelige rassen gaat de kweek moeilijk.
oudhollandse meeuwen en oudduitse meeuwen brengen hun jongen zonder moeite groot. maar als je duiven hebt zoals oosterse meeuwen, dan heb je wel pleegouders nodig.

Marx
03-04-2010, 14:27
Als je in de buurt woont heb ik een stel prachtige koppels Oosterse rollers zitten. Die kan ik een leuk stel jongen laten krijgen die je dan zo mag hebben. Ik fok niet met mijn duiven maar heb hele mooie recessief gele vliegtype zitten. Ook dominant geel, zwart en rood heb ik hier. Ik kweek niet omdat ik niet wil handelen in jonge duiven. Voor een goed adres mag een koppel naar jouw keuze wel een stel piepers maken als je dat leuk vindt. Ze rollen als gekken en ik heb ze permanent vrij levend hier dus dat kunnen ze ook. Kweken gaat erg makkelijk. Als je een volwassen koppel wil kan dat ook. Alleen geef ik die alleen weg aan mensen die 3 weken uitwennen en ze minstens elke dag een paar uur vrij laten vliegen zoals ze dat hier gewend zijn. Ik heb ze zelf ook wel eens volwassen gekocht dus dat gaat wel met deze soort. ;)