Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pauwstaartduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pauwstaartduiven

    Hoi!

    Ik ben al 2 jaar bezig met het houden van witte lachduiven.

    Ik wil graag een stapje hoger en wil graag een koppel Pauwstaartduiven aanschaffen!

    Wie weet of dit verstandig is?
    Wie weet er veel over pauwstaartduiven en hoe je ze moet verzorgen?

    Moeten ze ook los vliegen? Want daarmee ben ik nog niet zo bekend.

    Wie heeft tips, handige site's ofzo?

    XXX

  • #2
    Dit ben ik!
    Mijn oude account, ben het wachtwoord kwijt en het e-mail adres wat ik daar heb opgegeven weet ik ook al niet meer, ik heb ondertussen al een nieuwe

    GR. Nele
    Groeten van mijn duifjes

    Opmerking


    • #3
      Niemand???
      Groeten van mijn duifjes

      Opmerking


      • #4
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          Dankje!
          Super zoveel informatie!
          Nog een paar vraagjes:

          1. Hoe kan ik ze het beste leren waar hun 'thuis' is?
          2. Zijn ze makkelijk te onderhouden/fokken?

          Alvast bedankt!

          GR. Nele
          Groeten van mijn duifjes

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Just_Nele
            Dankje!
            Super zoveel informatie!
            Nog een paar vraagjes:

            1. Hoe kan ik ze het beste leren waar hun 'thuis' is?
            2. Zijn ze makkelijk te onderhouden/fokken?

            Alvast bedankt!

            GR. Nele
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              Super!

              Maar waarom moet je het mannetje en vrouwtje buiten het broedseizoen uit elkaar houden!?
              Groeten van mijn duifjes

              Opmerking


              • #8
                Dat geeft rust en zorgt ervoor dat de duivin stopt met leggen (dat is een energieverslindende bezigheid)
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                  Dat geeft rust en zorgt ervoor dat de duivin stopt met leggen (dat is een energieverslindende bezigheid)
                  En nepeieren?
                  Is dat geen oplossing?
                  Groeten van mijn duifjes

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zou zeggen: nee. Dan broedt de duivin op nepeieren. Broeden kost ook veel energie. Maar zoals ik al zei: in een til is dit geen probleem. Ik hou mijn duifjes ook niet apart Nog nooit problemen gehad... Maar bij mij gaat het om Diamantduifjes...
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                      Ik zou zeggen: nee. Dan broedt de duivin op nepeieren. Broeden kost ook veel energie. Maar zoals ik al zei: in een til is dit geen probleem. Ik hou mijn duifjes ook niet apart Nog nooit problemen gehad... Maar bij mij gaat het om Diamantduifjes...
                      Ik ben van plan om zelf de til te gaan bouwen
                      Als ik er 1 moet kopen ben ik al snel 100 euro kwijt, en met mijn oppasbaantje (ik ben 13) krijg ik niet zo snel 100 euro bij elkaar

                      Dus Deze wil ik gaan maken samen met mijn vader:

                      Groeten van mijn duifjes

                      Opmerking


                      • #12
                        Kun je niet zorgen dat er vakken zijn in de til? Dit lijkt me meer een siertil... Is hij wel gemakkelijk schoon te maken?

                        P.S.: Heb jij een oppasbaantje? Gelukzak! Ik moet wachten tot ik 14 ben
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Just_Nele
                          Weggegooid geld helaas. Tochtige natte krengen zijn dit en geen duif blijft hier in wonen. Maak gewoon een mooi vierkant hok met daarin kubusvormige nestblokken waar elk paartje zich in kan terugtrekken. Duiven laten slechts hun eigen partner toe in het broedcelletje en met dat ding wat jij wil maken kun je slechts 2 duiven houden. De rest komt er niet meer in. Dan zit je nog met de tocht, allemaal deuren tegenover elkaar. Duiven willen 1 deurtje en geen tocht en slagregen in hun tilletje. Je kan dus nog beter een konijnenhok aan de muur hangen en dan het gaasdeel weghalen dan dit ding gaan maken.

                          Denk geef je dat advies maar want aan materialen ben je met dit ding meer dan 100 euro kwijt ben ik bang. Een tweedehands konijnenhok voor 1 koppel duiven kost je nog geen 10 euro op MP Goed hok kopen met dakleer en ze zijn helemaal happy als je in het deel wat de ren moet voorstellen ook een zitje maakt en in het donkere deel ook een zitje voor ze. Klaar is klara

                          O ja, niet in de volle zon hangen maar ergens met wat ochtendzon en liefst onder een afdak. In het gazen deel kun je ze mooi uitwennen. Dan zet je dat open en hebben ze een mooi droog zitplatje met een dakje erop.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                            Weggegooid geld helaas. Tochtige natte krengen zijn dit en geen duif blijft hier in wonen. Maak gewoon een mooi vierkant hok met daarin kubusvormige nestblokken waar elk paartje zich in kan terugtrekken. Duiven laten slechts hun eigen partner toe in het broedcelletje en met dat ding wat jij wil maken kun je slechts 2 duiven houden. De rest komt er niet meer in. Dan zit je nog met de tocht, allemaal deuren tegenover elkaar. Duiven willen 1 deurtje en geen tocht en slagregen in hun tilletje. Je kan dus nog beter een konijnenhok aan de muur hangen en dan het gaasdeel weghalen dan dit ding gaan maken.

                            Denk geef je dat advies maar want aan materialen ben je met dit ding meer dan 100 euro kwijt ben ik bang. Een tweedehands konijnenhok voor 1 koppel duiven kost je nog geen 10 euro op MP Goed hok kopen met dakleer en ze zijn helemaal happy als je in het deel wat de ren moet voorstellen ook een zitje maakt en in het donkere deel ook een zitje voor ze. Klaar is klara

                            O ja, niet in de volle zon hangen maar ergens met wat ochtendzon en liefst onder een afdak. In het gazen deel kun je ze mooi uitwennen. Dan zet je dat open en hebben ze een mooi droog zitplatje met een dakje erop.
                            Helemaal gelijk. Ik vind ik ook dat deze til er niet uitziet als een echte duiventil...
                            Matsje <3

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja daar ben ik het ook mee eens.
                              En die duifjes moeten gewoon los kunnen vliegen. Eerst een week in het hok dan kun je ze al loslaten. Een koppeltje is het handigste want die kunnen met elkaar overweg en als je geen jongen wilt leg je er kunsteitjes onder. Broeden kost idd wel energie maar als ze genoeg voer en een goed hok hebben is het geen probleem.
                              Succes ermee

                              Opmerking

                              Working...
                              X