PDA

Bekijk Volledige Versie : Diamantduifjes eitje gelegd

Dylan
19-04-2009, 20:46
Hallo,

Mijn diamantduifjes hebben een eitje gelegd in hun nestje
nu is mijn vraag ze horen toch 2 eitjes per keer te leggen kan dit eitje nog komen of is het mogelijk dat ze er gewoon een hebben gelegd?
ze zitten nog niet op het eitje maar kijken er wel elke keer bij :help :help :help

Graag reactie

Ilovediamantduifjes
19-04-2009, 21:33
Hallo,

Mijn diamantduifjes hebben een eitje gelegd in hun nestje
nu is mijn vraag ze horen toch 2 eitjes per keer te leggen kan dit eitje nog komen of is het mogelijk dat ze er gewoon een hebben gelegd?
ze zitten nog niet op het eitje maar kijken er wel elke keer bij :help :help :help

Graag reactie

Geen probleem. Morgen of overmorgen komt er wel een tweede. Wat ook normaal is dat ze niet broeden. Pas als het laatste ei gelegd is, beginnen ze te broeden, zodat beide jongen evenveel broedtijd en overlevingskansen krijgen en dus ook gelijktijdig uitkomen. Het tweede ei komt altijd een dag of hoogstens 2 dagen na het eerste. Maak je maar geen zorgen ;)

Dylan
19-04-2009, 21:35
Oke hartelijk bedankt voor je reactie :)

Ilovediamantduifjes
19-04-2009, 21:38
Geen probleem. ;) Mijn eitjes zijn vandaag uitgekomen ;)

Dylan
20-04-2009, 14:57
Geen probleem. Morgen of overmorgen komt er wel een tweede. Wat ook normaal is dat ze niet broeden. Pas als het laatste ei gelegd is, beginnen ze te broeden, zodat beide jongen evenveel broedtijd en overlevingskansen krijgen en dus ook gelijktijdig uitkomen. Het tweede ei komt altijd een dag of hoogstens 2 dagen na het eerste. Maak je maar geen zorgen ;)

Hallo sinds vandaag zit de doffer toch te broeden nou was hij net heel even van het nest en er ligt nog steeds maar een eitje??

hoe kan dat?:help:help??????

Ilovediamantduifjes
20-04-2009, 18:47
Er zijn uitzonderingen dat het op 1 ei blijft. Dit komt echter heel weinig voor. Het kan ook zijn dat hij iets vroeger begonnen is met broeden en dat het tweede sowieso nog komt. Wat ook kan is dat het ei niet bevrucht is, maar omdat er een doffer opzat, is dit niet echt logisch. Maak je geen zorgen. Je duifjes zullen zelf wel uitmaken wat ze met het ei gaan doen.

Dylan
20-04-2009, 19:32
Oke hartelijk bedankt voor je reactie en nu maar hopen op een klein diamantduifje -0-

Just_Nele
20-04-2009, 19:40
Oke hartelijk bedankt voor je reactie en nu maar hopen op een klein diamantduifje -0-

Foto's zijn altijd welkom hier op het forum he :D

Dylan
20-04-2009, 19:49
Ik zet zo een paar foto's op het forum van mijn diamantduifjes

ps: de pop zijn staartveren zijn beschadigd maar had gehoord dat je er na de rui niks meer van ziet klopt dit? :rolleyes:

Just_Nele
20-04-2009, 19:51
Ik zet zo een paar foto's op het forum van mijn diamantduifjes

ps: de pop zijn staartveren zijn beschadigd maar had gehoord dat je er na de rui niks meer van ziet klopt dit? :rolleyes:

Na de rui groeit het volgends mij gewoon weer aan dus maak je geen zorgen
(ik zou het toch nog even navragen, ik ben geen expert)

Ilovediamantduifjes
20-04-2009, 19:52
Foto's zijn altijd welkom hier op het forum he :D

Van mij staan er al wat fotootjes op maar er komen er meer;)

Just_Nele
20-04-2009, 19:53
Van mij staan er al wat fotootjes op maar er komen er meer;)

Ik ga meteen kijken! :D

Dylan
20-04-2009, 19:53
oke bedankt voor je reactie :D

Dylan
20-04-2009, 20:52
hier de foto's van mijn diamantduifjes

Dylan
21-04-2009, 21:41
Hier wat foto's van mijn lieve diamantduifjes -0-

Ilovediamantduifjes
21-04-2009, 21:50
Zo'n mooie beestjes! Is het een bruine duivin met een wildkleur doffer?

Dylan
21-04-2009, 21:59
Ja als het goed is is de bruine de duivin en de wildkleur de doffer -0-

rob 2
21-04-2009, 22:02
Dylan al het de bedoeling was dat ze in dat mandje zouden broeden moet ik je helaas mededelen dat deze zeer ongeschikt zijn voor duifjes.Je zou beter een plankje met een randje of een halve cocosnoot die gebruikten ze bij mij altijd hoop dat je er wat aan hebt.Dat mandje zou ik eruit halen als daar een onbeholpen jong in zou tuimelen lijkt het me moeilijk voor zo'n jong om er weer uit te komen veel succes met je kweek vrg Rob.

Ilovediamantduifjes
21-04-2009, 22:02
Leuke combinatie. Ik heb Zilver-Witstuit (doffer) x Bruin (duivin).

Ilovediamantduifjes
21-04-2009, 22:03
Dylan al het de bedoeling was dat ze in dat mandje zouden broeden moet ik je helaas mededelen dat deze zeer ongeschikt zijn voor duifjes.Je zou beter een plankje met een randje of een halve cocosnoot die gebruikten ze bij mij altijd hoop dat je er wat aan hebt.Dat mandje zou ik eruit halen als daar een onbeholpen jong in zou tuimelen lijkt het me moeilijk voor zo'n jong om er weer uit te komen veel succes met je kweek vrg Rob.

Je was me net voor :D Ik gebruik halve kokosnoten en die werken goed...

Dylan
21-04-2009, 22:06

hallo Rob,

Ik heb dat mandje er ook al uitgehaald dacht zelf ook al dat het niet zo goed zou werken aangezien ze een voorkeur hebben voor draadwerknestkastjes
maar nu zitten ze in hun voederbak te broeden maar iniedergeval bedankt voor je tip-0-

Dylan
22-04-2009, 17:49
Ik keek vandaag even bij mijn diamantduifjes en er liggen nu toch twee eieren!
over 10 dagen komen de eitjes ongeveer ui als het goed is.

:D-0-

Just_Nele
22-04-2009, 17:57
Ik keek vandaag even bij mijn diamantduifjes en er liggen nu toch twee eieren!
over 10 dagen komen de eitjes ongeveer ui als het goed is.

:D-0-

Gefeliciteerd!
Alles komt gelukkig toch nog goed!

Veel suc6 met je eieren en je duifjes :D

Dylan
22-04-2009, 18:07
Ja gelukkig wel :D

rob 2
22-04-2009, 21:53
Zet de beschuit met muisjes maar vast klaar.

Dylan
22-04-2009, 21:55
ja hopelijk gaat alles goed :)

Just_Nele
24-04-2009, 09:35
Leuke foto's!

Wat een snoejes :D

Dylan
24-04-2009, 11:05
dankje weet dat ze lief zijn :D