PDA

Bekijk Volledige Versie : Bergparkiet

nixunior
17-04-2009, 14:13
Ik heb gisteren van enkele vrienden voor mijn verjaardag een mannelijke bergparkiet gekregen en hij zit nog niet helemaal in zijn gele kleur. Nu hadden ze me gezegd dat de verkoper vertelde dat ik hem tam kon krijgen en daar ben ik nu volop mee bezig maar nu is mijn vraag of een bergparkiet ook kan spreken? Als dat kan hoe leer ik hem dat dan het beste?

mvg Nixunior

Hobbykweker_Zwiers
03-05-2009, 12:42
bijna elke kromsnavel kan wel praten maar het zal niet zo duidelijk zijn als een papegaai, je moet gewoon heeel veel tegen hem gaan praten en/of radio bij de vogel zetten en zelf iets inspreken en steeds af laten lopen dan gaat hij vanzelf het zinnetje mee praten, maar het duurt wel heel lang het duurt al lang om de vogel tam te krijgen,

Ton Koek
03-05-2009, 18:16
Kennissen van me hebben een bergparkiet die zeker 10 woorden kent en een paar melodietjes fluit, dus het is mogelijk. Zoals gezegd, geduld en veel herhalen. Vergeet niet dat een "nieuwe" vogel ook veel rust nodig heeft om aan alles te wennen. Dus een paar keer dag een kwartier is beter dan uren achter elkaar met hem bezig zijn.

Succes.