PDA

Bekijk Volledige Versie : onbevruchte eieren bij splendid

hub
16-04-2009, 17:57
wat moet ik doen mijn splendids hebben steeds onbevruchte eitjes mijn anderen neophema hebben daar geen last mee wie weet het antwoord hier op mvg hub

Tenzi
16-04-2009, 19:53
Ik had tot vorig jaar een koppel bourkes die vele jaren alleen onbevruchte eieren gaf. Eén jaar echter hebben ze twee jongen grootgebracht. Blijkbaar een vergissinkje, want de jaren daarna: niets dan onbevrucht.
Ik denk dat het koppel niet goed klikte. De man voerde de pop nooit en ook waren ze eigenlijk nooit samen te vinden.
Ik heb nu een stel splendids en zodra de pop uit de nestkast komt zit de man bij haar in de buurt.
Zie je de man de pop wel eens voeren?

hub
16-04-2009, 21:49
ze voeren elkaar en de man gaat ook het blok in. ik heb drie koppels en geen ei bevrucht gr hub

Henk3
16-04-2009, 22:08
Hoe zitten je splendids gehuisvest, bij andere vogels in of alleen in een vlucht?
En zie je ze wel paren? Of worden ze teveel gestoord tijdens die escapadés.
Is de man te vet misschien of juist te mager? Zijn het te jonge vogels en hoe vaak hebben ze al eieren gehad? Je kunt ze niet door blijven laten leggen natuurlijk.

hub
17-04-2009, 11:53
zijn overjarige vogels en hebben bij de vorige bezitter wel jongen gehad ze zitten in de schuur bij 14 uur licht gr hub