Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest bouwen in stukjes ja/nee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nest bouwen in stukjes ja/nee

    hey,

    ik heb sinds een paar dagen een koppeltje zebravinkeen. Maar ze hebben vandaag een beetje nestmateriaal in het nestbakje gedaan. Maar is het normaal?? of doen ze het in 1keer??of wicht er tedin/te dik materiaal??


    alvast bedankt

  • #2
    laat ze maar lekker hun gang gaan, zebravinken kunnen nesten bouwen als de beste dus dat komt helemaal goed.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
      laat ze maar lekker hun gang gaan, zebravinken kunnen nesten bouwen als de beste dus dat komt helemaal goed.
      ok maar is er ongeveer een tijd wanneer ze beginnen met bouwen ??

      Opmerking


      • #4
        Als de zebravinken er klaar voor zijn beginnen ze vanzelf. En met zebravinken komt dat wel goed hoor.

        succes

        Opmerking


        • #5
          Daar is niet echt een vaste tijd voor, toen ik zebravinken had ging het van maart tot september door.
          Dus dat ze beginnen met bouwen klopt wel.

          En voor zebravinken maakt het niet uit wat voor nestmateriaal je hebt, die slepen alles een nestkastje in.

          Opmerking


          • #6
            ik hoop dat ze het goed doen

            bedankt voor alle informatie

            Opmerking


            • #7
              lawaai ja/nee

              Mallo hier ben ik nog is

              Mijn zebravinkjes staan bij mij in de keuken kan dat kwaat voor het broeden,nestbouwen,...Er is wel wat lawaai want we eten er, we spelen er gezelschap speletjes, en ik zit er veel naast om ze tebekijken. Kan dat kwaat voor het broeden,nestbouwen,...??

              Ik hoop dat ik andwoord krijg

              groetjes van mij

              Opmerking


              • #8
                De keuken is eigenlijk de slechtste plaats van het hele huis. Denk aan dampen van tefalpannen (schadelijk!) en van het koken zelf, aan schoonmaakmiddelenluchtjes en zeker ook de grote temperatuursverschillen. Na een half uurtje kokerellen is het zomaar heel wat graden warmer, dat is niet erg gezond voor dieren.

                Er veel bijzitten kan geen kwaad, daar wennen ze aan en ze worden lekker rustig.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  ok dus ik zal een andere plaats moeten zoeken maar kan het kwaat voor de broed en nestbouw?

                  Opmerking


                  • #10
                    als de vogels op een hele onrustige plek staan zullen ze zelf ook onrustig worden, dat kan invloed hebben op het broeden, ik zou ze gewoon even een ander plekje geven.

                    Opmerking


                    • #11
                      maar ik weet niet waar

                      we hebben een ruimte waar we eten en daar staan ze. en de keuken is er naast maar er is wel geen duur tussen keuken en eet ruimte

                      Opmerking

                      Working...
                      X