Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf bloed afnemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zelf bloed afnemen

    Wie heeft er ervaring met het zelf bloed afnemen bij vogels om zo een bv PBFD test te laten doen.

    Zou dit graag willen leren.

    Woon bij Rotterdam.

    Alvast bedankt

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door annet
    Wie heeft er ervaring met het zelf bloed afnemen bij vogels om zo een bv PBFD test te laten doen.

    Zou dit graag willen leren.

    Woon bij Rotterdam.

    Alvast bedankt
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Je kunt zo'n test ook gewoon bij een dierenarts laten doen toch? Die kan dan zelf het bloed afnemen en misschien wil hij/zij het je dan wel leren..
      Maar ik neem aan dat je het bloed naar een bedrijf wilt opsturen ofzo? Of kun je zelf die test doen?

      Mijn vriend en ik zijn biologen en wij mogen alleen bloed afnemen als we een certificaat hebben behaald. Nu zal er bij jou thuis niemand komen controleren, maar ik moet natuurlijk wel een beetje oppassen met wat ik op Internet schrijf. Bovendien wonen we absoluut niet bij je in de buurt, maar misschien dat je via via een bioloog of dierenarts-assistente ofzo kent.

      Heb je wel de benodigde spullen in huis? (100% alcohol, steriele naald, capillairtjes, epje of iets dergelijks om het bloed in te bewaren..) Ik zou zo echt niet weten waar je dat soort dingen kunt kopen namelijk.

      Ik weet niet hoeveel vogels je hebt en hoe vaak je zo'n test wilt laten doen, maar de makkelijkste manier is denk ik toch gewoon via een dierenarts.

      Opmerking


      • #4
        hier een linkje
        nieuwe website

        Opmerking


        • #5
          ik zou ook graag willen weten wat PBFD is en bij wat voor vogels het voorkomt .

          Opmerking


          • #6
            lees bovenstaande
            nieuwe website

            Opmerking


            • #7
              Dus..... papegaaienziekte, bek- en vederrot ook wel PBFD (PSITTACINE BEAK & FEATHER DISEASE) genoemd.

              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                bedankt dave1 voor de link
                zoals je kunt zien hadden we op dezelfde tijd een berichtje gepost ,maar zal je link even gaan lezen .

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                  Dus..... papegaaienziekte, bek- en vederrot ook wel PBFD (PSITTACINE BEAK & FEATHER DISEASE) genoemd.

                  Hans
                  nieuwe website

                  Opmerking

                  Working...
                  X