Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er met dit parkietje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is er met dit parkietje

    Hallo allemaal

    Heb sinds kort deze parkiet weer in de voilliere gedaan want deze zat apart in een broedkooi met eitjes.

    Maar naar 25 dagen heb ik de eitjes weg gehaald vanwege afgestorven vruchtjes

    Maar nu zit ze in de voilliere maar zit met de buik op de stok en houd zich vast met de snavel aan het gaas

    Wat kan dit zijn??

    zie foto



    Mvg Arjan

  • #2
    Apart zetten en morgen gelijk naar een vogeldierenarts.. deze pop is helemaal niet lekker...

    Opmerking


    • #3
      ziek

      De vogel die er achter zit, knijpt ook met de ogen zo te zien.

      Het lijkt wel of die pop legnood heeft of een ei moet leggen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          wat bedoelen jullie met knijpen van de ogen???

          Opmerking


          • #6
            Zo te zien heeft deze pop alleen maar gelegen/gebroed en eieren gelegd de laatste tijd. Komt op mij over als een volledig vervette vogel met 0,0 conditie. Absoluut niet meer inzetten voor de kweek en als je het mij vraagt zie je haar nu ze van het nest af is met de dag opknappen. Maar voorkom wel dat ze dit jaar nog gaat leggen want dan gaat ze eraan.

            Ademt ze ook zwaar? Nee toch?

            Opmerking


            • #7
              dat ze zwaar ademd is me nog niet opgevallen alleen dat ze laag op de stok zit en zich vast houd met de snavel aan het gaas

              maar vond net weer een eitje in de kooi waar ze nu in zit

              Mvg Arjan

              Opmerking


              • #8
                Het lijkt wel alsof ze in legnood zit?! Maar nu ik lees dat ze een ei heeft gelegd, moet het minder gaan worden?
                Kijk even of ze het ook benauwd heeft, en inderdaad lijkt ze me ook te vet. Dieet dus in elk geval.

                Dierenarts voor deze pop lijkt me meteen wat overdreven. Voor 10 tot 20 euro heb je een nieuwe en dierenartskosten zijn duur!
                Tenzij je natuurlijk erg gehecht bent aan het beestje.

                Ik zie nu dat je laatse bericht om 15-04 was. Gaat het inmiddels beter?

                Opmerking


                • #9
                  Pardon? Dus 't beestje gewoon afmaken, want naar de dierenarts is te duur, en een nieuwe kun je zo kopen.

                  Sorry, hoor, maar dat slaat echt alles.

                  Als je de dierenarts te duur vindt, moet je gewoon niet aan dieren beginnen, dan moet je knuffels verzamelen.

                  Opmerking


                  • #10
                    dit is rond uit belachelijk, als je dieren heb weet je dat je ooit een keer naar de dierenarts moet ook met een vogeltje, even een nieuwe kopen, het is geen product

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik zou denken dat ze legnood heeft gehad vanwege de overgang van kweekbox naar voliere (temperatuurverschil?).
                      Je kunt het ook zien aan de bolling van de stuit.

                      Opmerking


                      • #12
                        Als je een bezoek aan een dierenarts laat afhangen van de geldwaarde van een dier, ben je dan een dierenliefhebber? In mijn ogen niet.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Als je een bezoek aan een dierenarts laat afhangen van de geldwaarde van een dier, ben je dan een dierenliefhebber? In mijn ogen niet.
                          het is en blijft een dier die medische zorg nodig heeft, ik vind ook dat geldwaarde van een dier er niet toe doet, ik heb een hamster van 7 euro gekocht als ze medische zorg nodig heeft krijgt ze die, want je begint aan iets wat geld kost en ja daar hoort ook een dierenarts bij

                          Opmerking

                          Working...
                          X