Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fluitenkruid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fluitenkruid

    Heeft iemand enig idee of fluitenkruid giftig is of kan ik het gewoon aan mijn vogels voeren?

    Groeten Micheltje
    http://michelsfotosite.weebly.com

  • #2
    Bedankt voor het snelle antwoord.
    Het boek van Alois van Mingeroet heb ik ook liggen(is idd een echte aanrader) en ik kon het ook niet vinden.
    Ik hou het voorlopig wel even bij de paardenbloem het viooltje en straatgras.
    Later in het jaar ga ik idd grassen en andere onkruiden voeren.

    Groeten Micheltje
    http://michelsfotosite.weebly.com

    Opmerking


    • #3
      www.vogeltuin.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        adviesje





        m.a.w. als men niet weet waarover hij/zij praat of weet wat hij/zij doet ,kan je beter van de diverse "plantjes"afblijven vanuit de natuur,kan je beter een zakje zaad kopen in de winkel.

        het zaad is niet giftig en kan gewoon gegeven worden.

        het is zelfs een natuurlijke opkleurder van de kleur GEEL (oei wat zegt die mafkees nu weer).

        MAAR ,wees zeker van je zaak en pluk wel de "juiste" plant en dus niet zijn "look a like"

        ohja bijna vergeten hier het receptje van het soeppie (is gewoon ook een Nederlands soeppie hoor tenzi):
        Bereiding van de soep:
        Snijd de uien en het wit van de prei klein en doe dit met wat boter of olie in een pannetje en stoof dit goudbruin.
        Voeg de brandnetel, fluitenkruid en zevenblad toe en laat dit even mee stoven.
        Snijd de aardappels in stukjes en doe die ook in de pan. Voeg water toe en zorg ervoor dat alle aardappels onder water zitten. Voeg peper en zout toe. Laat dit 20 minuten koken totdat de aardappels gaar zijn.
        Doe de kruidenbouillon bij de soep en voeg op het laatst de room toe. Doe de soep in een soepkop en strooi er op het laatst wat fijngesnipperde fluitenkruid over.


        hmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekkkkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeeer en nog goed gezond ook,zoek maar lekker zelf uit waarvoor fluitenkruid zo goed is.(tegen welke kwaaltjes).

        Opmerking


        • #5
          ik zie onder dit laatste berichtje toch wel de naam WK, waarvoor nog dank
          Diep, misschien heel diep omdat jij dat wilt, ben je toch wel een zeer behulpzaam / sociaal persoon.

          Opmerking


          • #6
            . . . . . en ook de kromsnavels vermaken zich prima met zowel de zaden als -uiteraard eerder in het seizoen- de bloemen van het Fluitekruid.

            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              geweldig dit

              Oorspronkelijk geplaatst door ele
              ik zie onder dit laatste berichtje toch wel de naam WK, waarvoor nog dank

              Diep, misschien heel diep omdat jij dat wilt, ben je toch wel een zeer behulpzaam / sociaal persoon.

              ja maar ele
              dit is nu eigenlijk wel een heel mooi voorbeeld

              waarom heb ik in deze topic gereageerd ?

              puur uit het feit dat het voorheen gewezen berichtje nr 2 vol leugens/onwaarheden stonden en daar reageer ik dan op. ( en dat word dan zomaar verwijderd schandalig hahahahahaha ).

              ik wist het antwoord wel maar wat doe ik????......................ik zoek het op, waarom zoek ik het op, men hoeft mij niet te geloven (dat wil ik nog niet eens,moet men zelf weten) en daarom plaats ik dan zo'n stukje , zo'n stukje komt dan wel van het internet af ,zodat ze mij i.i.g niet hoeven te geloven. ( en het "internet" kan het vaak beter verwoorden dan dat ik dit kan ).
              maar dat is dus wel een "gejat" antwoord geworden......................terwijl men hetzelfde als ik , het kon intikken en opzoeken. ( en micheltje niet boos worden op mij ,ik grijp dit nu alleen maar aan om een voorbeeld te stellen , meer niet).
              als men dus deze info gaat gebruiken in een topic over fluitekruid is men dan wel foutief bezig denk ik.
              en gaat men dan ook de foutieve info gebruiken van poster van bericht nr 2 ? want ik neem aan dat als men "iets"post net als ik achter zijn bericht staat en staat voor hetzijnde de eigen waarheid/ ervaring etc.

              hahahaha wie is de alwetende die de items dan zo gaat filteren zodat het i.i.g. klopt allemaal wat er staat?

              men wil geen ja en nee.
              tja krijg je automatisch en is logisch gevolg denk ik dan maar.

              Oorspronkelijk geplaatst door ele
              Diep, misschien heel diep omdat jij dat wilt, ben je toch wel een zeer behulpzaam / sociaal persoon.

              Opmerking


              • #8
                Dat dit een mooi voorbeeld zou zijn had ik wel goed ingeschat dus?

                Ik denk dat ik ongeveer dezelfde denkwijzen er op na houd als jou maar moet soms ontzettend lachen om de manier waarop je het soms brengt (vol waardering en respect hoor).

                En de slimste zijn hoeft echt niet te betekenen de beste of wat dan ook.

                Napraten doen we allemaal weleens, de 1 heeft dit gehoord, de ander dat.

                Je eigen weg daarin vinden is een kwestie van (in mijn ogen) logisch trachten na te denken, informatie opdoen en daar weer een filtering in aan te brengen om het op je eigen situatie van toepassing te laten zijn.

                Enthousiaste mensen maken vaak de fout dat ze de basis over willen slaan.
                Ook mij overkomt dat best nog wel eens, maar ik tracht mij daar bewust van te zijn.

                Ook hoef ook de slimste niet te zijn, maar verdiep mij wel in iets wanneer ik iets wil bereiken.
                Neem bijv. het topic over die beestjes, sla ik vandaag voor het eerst de nieuwe" Onze Vogeltjes" open (ja sorry echt niet eerder zien liggen haha) en wat zie ik daar inderdaad een heel verhaal overgenomen uit een boek van Harry (ik ken hem niet, misschien zit ie zelfs op het forum?).
                En wat valt mij op? Zijn boek bevat enkele dezelfde gegevens als welke ik heb beschreven.

                Daar ik jaren geleden al enkele gegevens heb verzameld en opgeschreven over bijv. bloedluis (jaja ik weet dat het mijten zijn) toegespitst op de voor mij van toepassing zijnde situatie, heb ik o.a. van daaruit mijn stukje geschreven met alleen de voor mij belangrijke gegevens gebaseerd op mijn ervaring en uitgebreid met gegevens van o.a. verkopers van etherische olien en chemische middelen, en sites met gegevens over planten.

                Die Harry heeft zijn huiswerk dus goed gedaan, in mijn ogen, en er een bron van inkomsten van gemaakt, wat ik hem best gun hoor (de 1 z'n dood ...enzo)
                Maar ik ga daar dus zeker niet voor betalen, daar doe ik zelf wel mijn huiswerk voor. (ja ook een Fries is een gierige nederlander)

                En wat betreft rotte appels die waren er vroeger, zijn er nu en zullen er ook altijd blijven. Maar ik kan dat via een schermpje en wat teksten echt niet met zekerheid onderscheiden. (heb soms best wel vermoedens hoor).


                Zo dit was wel weer lang genoeg en ook nog eens zeer offtopic.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Ontopic? Ik heb getracht en bosje fluitenkruid aan te bieden, maar dat werd niet echt gewaardeerd.
                    Het beschuitje en de rest wel

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking

                      Working...
                      X