PDA

Bekijk Volledige Versie : zebravink vraagje jongen

simone
12-04-2009, 19:31
hallo allemaal

wij hebben in de voliere een koppel zebravinken met 3 jongen waar van 2 jongen donker en 1 roze met rode ogen ik denk dat daar een witte uit komt

maar nu is mijn vraag komt dit vaak voor? en kan je hem weer voor de kweek gebruiken of moet ik hem weg doen?

groetjes van simone

kingfisher
12-04-2009, 20:21
Hallo Simone,waarom zou je hem wegdoen?
Er is toch niets mis met dit vogeltje,één van de ouders(of allebei)zal wit verervend zijn.
Als hij/zij verder gezond is kun je deze vogel gewoon houden.
Mvg,
Kingfisher

Hans de Vries
13-04-2009, 08:34
Dat lichte vogeltje is waarschijnlijk een popje, masker grijs. Pa-zebra zal dan die kleur vererven. Zoals Kingfisher al stelt; hier kun je gewoon verder mee kweken. Niets mis mee en het is nog een mooie kleurslag ook.

Hans.

simone
14-04-2009, 21:00
hallo

bedankt voor de reacties :)

groetjes van Simone

goulds75
15-04-2009, 09:22
Ik heb ook een koppeltje masker grijs zebravinkjes en ik vind het ook een mooie kleurslag.Ze hebben nu twee jongen van 4 of 5 weken (nu weet ik ff niet uit mijn hoofd)en zitten al weer op 6 bevruchte eieren.Met deze jongen wil ik naar de TT.
Voor foto's van de ouders en de jongen klik op de link.
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=5106

marnix1994
16-04-2009, 11:34
hallo allemaal hier ben ik weer ;)

wat is er eerst ?? broeden of paren?? en je nog een vraagje ik heb nu een koppeltje zebravinken. Maar ze hebben deze morgen een beetje nest materiaal in het nestbakje gelegt maar nu zijn ze gestopt:(( is het normaal??en hoelang duurt het voor hun nest af is ??

groetjes marnix1994

Tori no Hime
16-04-2009, 11:52
wat is er eerst ?? broeden of paren??
Als het goed is, is paren eerst, anders zijn de eitjes niet bevrucht. Maar kan best zijn dat je het paren niet hebt gezien hoor, dat gebeurt heel snel ;)

Maak je geen zorgen over je zebravinkjes, die bouwen hun nest als ze daar zelf zin in hebben. Het hoeft niet allemaal meteen klaar, daar kunnen ze best een paar dagen, of een week over doen. Gewoon afwachten, ze doen het vast wel goed :)

marnix1994
16-04-2009, 12:54
Als het goed is, is paren eerst, anders zijn de eitjes niet bevrucht. Maar kan best zijn dat je het paren niet hebt gezien hoor, dat gebeurt heel snel ;)

Maak je geen zorgen over je zebravinkjes, die bouwen hun nest als ze daar zelf zin in hebben. Het hoeft niet allemaal meteen klaar, daar kunnen ze best een paar dagen, of een week over doen. Gewoon afwachten, ze doen het vast wel goed :)

ok bedankt (ik ben nogal ongeduldig;)) maar ze staan bij mij in de keuken kan dat geen kwaat (teveel lawaai??)

Rudmer
18-04-2009, 19:43
De enige die teveel lawaai hebben zijn de vinken zelf :D
Wij hebben ze zelf (3 koppels) zonder problemen in de woonkamer gehad. Ze maakten alleen een takkeherrie dus we waren blij dat ze rap de vogelschuur in konden :)

Weet je dat vogels niet tegen teflon (antiaanbaklaag) van pannen kunnen?

marnix1994
18-04-2009, 20:50
nee maar nog een vraagje overhun nets ik heb ze wat mos gegeven maar kan het dat ze het niet kunnen op tillen ??

Hans de Vries
20-04-2009, 09:39
nee maar nog een vraagje overhun nets ik heb ze wat mos gegeven maar kan het dat ze het niet kunnen op tillen ??

Hoe zwaar is dat mos? :confused:

marnix1994
20-04-2009, 16:26
nee laat maar ik heb het in kleine stukjes gedaan toch bedankt!!