Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten + binnenhok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buiten + binnenhok

    hee hallo allemaal....

    ik ga beginnen met gevederde vrienden,eerst een paar kanaries en vinken...
    later wil ik overschakelen op de goulds,meerdere kleuren en een koppel blauwfazantjes en misschien wat meerdere andere soorten.....

    nu komt mijn vraag....

    mijn voliere word 300 x 150 x200 lxbxh,maar hoe groot moet mijn binnenhok worden om de vogels redelijk te kunnen laten overwinteren voor een paar maanden......ik zat te denken aan 150 x 150 x 200 hoog....is dat wat redelijk,of zeggen jullie groter...de maten voor het binnen hok kunnen eventueel anders worden....

    graag zou ik wat reacties krijgen.....

    groeten Emiel

  • #2

    Opmerking


    • #3
      kleiner

      ik zou als het gaat de voliere zelf groter maken, en het nachthok kleiner. aangezien als je vogels het hele jaar buiten zitten, ze weinig behoefte zullen hebben aan een nachthok. het is immers een nachthok, en daar zullen ze alleen slapen (s`winters) zomers zullen ze er niet in slapen. een nachthok van 1 kubieke meter volstaat al mijns inziens.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Nog een tip:

        Heb je de ruimte voor een lekker ruim binnenhok? Dan doen! Bij mijn rijstvogels merk ik op dat ze zelfs bij deze nachtelijke temperaturen met z'n allen binnen gaan slapen. Enne dan is het met z'n dertienen best.... druk hahaha

        Groet,
        Joep

        Onderstaande foto: Nachthok met doorgang door de muur rechts naar buiten. Hoogstwaarschijnlijk binnenkort groter door verplaatsen van de twee links geplaatste kweek kooitjes.

        Opmerking

        Working...
        X