Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Splendid met elegant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Splendid met elegant

    Hallo

    Ik hou voor mijn hobby kanarie's,chinese kwartels,splendids en een elegant parkiet.Vorig jaar ging mijn splendid man met de elegant pop en daar is 1 jong uitgekomen.Opzich een heel mooi vogeltje.Een mannetje.
    Die heb ik gehouden.Nu zit mijn elegant weer op 4 eieren te broeden van mijn spendidman.Nu is mijn vraag doe ik daar goed aan?De een zegt gewoon laten gaan en een ander zegt daar heb je niks aan.Ik heb ze dus puur voor de hobby.

    Groeten,Aliejohannes

  • #2
    als je ze voor de hobby houdt maakt het niet uit(al zijn er vele die hier anders over denken). ervan uitgaan dat je deze vogels zelf houdt. deze moet je niet verkopen. dit zijn namelijk bastaarden en niet vruchtbaar. dus je hebt er helemaal verder niks aan . ja er komen misschien mooie vogels uit. persoonlijk zou ik dit nooit doen.


    beste kan je deze dus niet laten broeden . maar dat is mijn mening.
    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        hobby

        Volgens mij houden we allemaal vogels voor de hobby.
        Persoonlijk ben ik zwaar tegen bastaard kweek, ze komen hoe dan ook altijd weer eens in de verkoop.
        Stel nu dat je ieder jaar tussen 1 en de 8 jongen kweekt.
        Dan zit je over vijf jaar al snel aan de 25 jongen.
        Waar ga je die laten als ik vragen mag.??????
        waarom als je ze toch niet voor de kweek heb ruil je de pop niet in voor een man.
        Dan ben je meteen van het probleem verlost.

        Ik zou dus zeggen eieren weg halen, kunsteieren ervoor in de plaats leggen.
        En zodra het kan pop weg en een man ervoor in de plaats
        Of een koppel van het zelfde soort maken.
        sigpic

        Opmerking


        • #5
          Je krijgt van mijn een zwaar negatief reisadvies. Maar dat wist je zelf toch ook al?!

          waarom kies je niet voor 1 soort?

          PS en kwartels houdt je ook het beste per koppel: de meeste kans op natuurbroed jongen (eigen ervaring, kweek al jaren gemiddeld 10 natuurbroed jongen per koppel, indertijd dat ik met trio's en kwartetten werkte had ik er op het eind van het jaar 5 meer dan aan het begin... )

          Opmerking


          • #6
            Aan bastaarden heb je niks tenzie je ze voor jezelf houd, maar die worden er op den duur ook teveel dus zou u ze wel moeten verkopen en dan zijn er over een paar jaar bijna geen raszuivere meer te kreigen (wat nu al moeilijk is)

            Dus ik zou zeggen als ze nu nog eitjes hebben ze nu nog gewoon laten uit broeden en daarna gewoon een soort.

            Ps. ik heb ook wel eens gehoord dat als je bijv. een koppel bourkes en een koppel turqouizine's hebt dat je dan geen bastaartden kreigt omdat er dan van elke soort een koppel is, Maar dit kan ook toeval zijn hier ben ik dus niet zeker van.

            Opmerking


            • #7
              splendid met elegant

              Hallo
              Bedankt voor jullie reacties.Ik weet nu te doen.Er is inmiddels 1 jong uit het ei (vandaag).Ik laat ze dit keer nog en dan haal ik haar uit de volliere.Maar is het normaal dat een splendid man meerdere vrouwtjes heeft?Die van mij heeft 3 vrouwtjes in totaal.Hij houdt het dus niet bij 1.
              En Henk3 ik zal binnenkort het jong van vorig jaar op de foto zetten.Ik zal proberen die foto hier op de forum te zetten.
              Groeten,Alie

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door aliejohannes
                Hallo
                Bedankt voor jullie reacties.Ik weet nu te doen.Er is inmiddels 1 jong uit het ei (vandaag).Ik laat ze dit keer nog en dan haal ik haar uit de volliere.Maar is het normaal dat een splendid man meerdere vrouwtjes heeft?Die van mij heeft 3 vrouwtjes in totaal.Hij houdt het dus niet bij 1.
                En Henk3 ik zal binnenkort het jong van vorig jaar op de foto zetten.Ik zal proberen die foto hier op de forum te zetten.
                Groeten,Alie
                en bij alle 3 bevruchte eieren?

                Opmerking


                • #9
                  Hoi allemaal
                  Ik heb 3 jonge bastaards parkietjes gekregen bij mijn elegant.Ze zijn inmiddels al zelfstandig.1 heeft mijn vriendin gekregen en de andere 2 zijn naar de kinderboerderij gegaan.Plus het jong van vorig jaar.
                  Ze zitten nu bij kanaries in een mooie grote volliere.
                  De elegant pop had al nieuwe eieren gelegt toen de jongen nog niet waren uitgevlogen.Die heb ik vervangen voor nep eieren.Nu probeer ik haar te verkopen en wil ik alleen
                  splendidsparkieten.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nico
                    en bij alle 3 bevruchte eieren?
                    Hij heeft het met 2 aangelegt en bij alle 2 bevruchte eieren.Bij een andere splendidpop hadden we 3 jongen maar er is 1 dood gegaan.Dus het is een goede man!
                    Groeten,Alie

                    Opmerking

                    Working...
                    X