Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek en broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek en broedkooien

    ik ben van plan om voor volgend seizoen zelf broedkooien te maken voor mijn cultuurvogels (majors en noordse goudvinken) afm. worden 100x40x50 cm. lxhxb. ik ben een groot voorstander van bodemroosters. nu zag ik in het archief van vogelcafe een paar foto,s van naruch.mijn vraag is waar haal je het gaas van die bodemroosters ? hoe heet het? en wat kost het ? wie weet er nog een goed adres voor lades? metaal of kunsstof ?

    mvg. loxia

  • #2
    groter

    als je kan zou ik je aanraden de kooien wat groter te maken, bijvoorbeeld 120 x 60 x 60. het zijn nogal grote vogels die je erin wil kweken. als je perse roosters op de grond wil, die zijn makkelijk zelf te maken, met gaas gespannen over een aluminium frame. ik zou kiezen voor lades, gevuld met schelpenzand, of beukensnippers. zelf gebruik ik anti coccidiose korrels van natural. niet duur en makkelijk goed schoon te houden. ook wat prettiger voor de vogel.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      het gaas voor de bodem roosters heb ik gehaald bij de gamma, dit zijn gaas panelen, ze staan bij het gaas op rol op de tuinafdeling.

      als ik weer broedkooien wil/ga maken, maak ik ze ook minimaal 120 cm, het gaat in kooien van 1 m, maar de extra ruimte is toch welkom voor de vogels.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        kweek en broedkooien

        ton en naruch bedankt voor jullie goede raad, maar de majorputters heb ik al een aantal jaren in kooien van 1.20 br. 1mtr. hoog en 75 cm. diep gehad, volop eieren maar jongen ho maar !! terwijl het in mijn volieres wel lukt. (zijn 3 mtr lang 1mtr. br. en 2 mtr. hoog, met een nachthok van 1 vierkante mtr.) en ik ken iemand die kweekt noordse goudvinken in kooien van 80 cm breed en 40 cm hoog !. mijn conclusie is dat de putter veel moeilijker is te kweken dan de noordse goudvink. deze vogel is van nature al veel rustiger als de putter. maar goed ,dat is mijn ervaring. overigens ton, blijf ik een groot voorstander van roosters in de kooien, ik moet vroeg van huis s, morgens, dus ik heb niet al te veel tijd.
        grtjs

        Opmerking

        Working...
        X