Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fabel??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fabel??

    Hallo,

    ik had een vraag:

    zaadetende vogels knabbelen graag aan groene planten, volgens mij zeg ik niets raars nu. Soms zelfs zo etxtreem, dat een plant het loodje legt. Ik heb het nu niet even over de conifeer, buxus etc, maar over bladverliezende planten.

    Is het zo dat vruchten- en insektenetende vogels dit veel minder doen? Of dat ze zelfs van groene beplanting afblijven? Of eten deze soort vogels ook graag aan de knoppen van jonge bladeren?

    Wie weet hier het antwoord op?

    Alvast bedankt voor de moeite.
    Groeten,


    -J.J.-

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door J.J.
    Hallo,

    ik had een vraag:

    zaadetende vogels knabbelen graag aan groene planten, volgens mij zeg ik niets raars nu. Soms zelfs zo etxtreem, dat een plant het loodje legt. Ik heb het nu niet even over de conifeer, buxus etc, maar over bladverliezende planten.

    Is het zo dat vruchten- en insektenetende vogels dit veel minder doen? Of dat ze zelfs van groene beplanting afblijven? Of eten deze soort vogels ook graag aan de knoppen van jonge bladeren?

    Wie weet hier het antwoord op?

    Alvast bedankt voor de moeite.
    Inderdaad eten ze er niet of nauwelijks van.
    Reden voor mij om op ze over te gaan en weer planten in de voliere te kunnen hebben.

    Opmerking


    • #3
      Ik ben ook overgestapt en geniet nu van 4 meter hoge intacte bamboe en bv een vlinderstruik in de voliere. Nachtegalen doen niets met de planten en laten alles heel. Ze eten hooguit de luizen eraf

      Opmerking


      • #4
        Geen fabel

        Mijn ervaring is ook dat vruchten- en insektenetende vogels het groen met rust laten.
        En dat zaadetende vogels graag de jonge groene knoppen eten van de planten.
        Groeten Gerrit:http://grijze-spotlijster.webklik.nl/page/home

        Opmerking


        • #5
          zaadeters

          maar er zijn toch ook zaadeters, die niet van de planten eten ? ik heb mozambique sijzen gehad en wevers, en die deden niet eten van planten dacht ik. en zo zijn er wel meer soorten denk ik waarbij je een mooi beplante voliere kan hebben.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Turquoisine parkieten eten ook niet echt van de struiken. Bij mij iniedergeval niet.

            Opmerking


            • #7
              Geen fabel dus.

              Zoals Ton al zegt zijn er zaadeters die weinig tot geen groen eten. Zijn er ook insekteneters die wel aan knoppen/jonge bladeren eten?

              Iemand een idee?
              Groeten,


              -J.J.-

              Opmerking


              • #8
                Afbijten knoppen

                Bij mij heeft een koppel roodsnavelkitta's in elk geval een haagbeuk vernield door het afbijten van alle botten alsook van bepaalde stukken klimop waar alle blaadjes werden afgetrokken.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    de staartmees eet ook de jonge knoppen van bladverliezende heesters
                    ik weet niet of ze elke plant eten maar bij mij wel de gelderse roos

                    Opmerking


                    • #11
                      Weet iemand eigenlijk hoe het zit met bijvoorbeeld:

                      rijstvogels
                      diamantduifjes
                      buulbuuls
                      (gaai)lijsters
                      timalies
                      ?
                      Groeten,


                      -J.J.-

                      Opmerking


                      • #12
                        Heeft iemand misschien ervaring of de volgende soorten:
                        rijstvogels
                        diamantduifjes
                        buulbuuls
                        (gaai)lijsters
                        timalies
                        etc

                        aan de knoppen van planten eten?
                        Iedere tip van een leuke vogel die van het groen afblijft is welkom!
                        Groeten,


                        -J.J.-

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking

                          Working...
                          X