Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kit

    Ik heb broedkooien van van Keulen, ziet er echt schitterend uit alleen te veel nader naar mijn zin. Tussenwandjes staan ik kunstofprofieljes en achterwand van kunstof staat in alu profiel. De stokken zitten van voor naar achter en dan aan de achterkant door de kunstof wand heen en "hangen" aan de schroef die door dat gat gestoken wordt.

    Allemaal niet erg effectief eigenlijk en alleen maar mooie plaatsen voor bloedluis. Nu wil ik het e.e.a. aan naden afkitten en de stokken anders maken. Omdat ik niet de hele bende aan elkaar vast wil kitten (lijmen) zoek ik dus een kit die je later als je een beginnetje hebt zoweer uit de hoeken van de kooien kunt trekken. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben van wat ik bedoel.

    Weet iemand welke kit ik bedoel en welke dat is?

    alvast bedankt
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

  • #2
    Als jij die kit weer los kunt trekken ,dan kunnen de vogels dat ook en dat lijkt me voor de vogels erg ongezond.

    Er zijn mensen die niks geen naden of wat dan ook dichtkitten ,en ook niks doen ter voorkomen van luizen ,,en ook nog nooit geen last hebben gehad.

    Opmerking


    • #3
      en met lostrekken bedoel ik makkelijk verwijderbaar....niet dat als de vogels er aan pikken dat ze het er zomaar aftrekken, daarbij denk ik dat ze het in elk geval niet opeten toch.......

      Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die geen last hebben van de bloedluis, logisch ook dat ze dan niks doen, weet zeker op moment ze ze wel krijgen er wel wat aan doe.

      Daarbij hoop ik te bereiken dat ik er of geen last meer van heb of minder......en dat betekent alle schuilplaatsen (nader, kieren etc) af te kitten en vandaar dus de vraag
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

      Opmerking


      • #4
        voor lief

        ik denk dat je de naden voor lief moet houden, en extra moet letten op de hygiene. je kan voor je de kooien inricht, ze behandelen, en dan pas je vogels er in. ik werk veel met kit, en wat jij wil is niet zo makkelijk te realiseren. een beginnetje maken en dan wegtrekken. dan heeft het al niet goed gehecht, als dat al zou gaan. ik denk dat je het meer in goed schoon houden, en blijven controleren met vinden.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          ALs ik de hokken bij sommigen zie dan ben ik heilig :-) worden gewoon netjes bijgehouden, dat moet ook wel want ze zitten bij mij in huis op een kamer. Echter na afgelopen weekend voor de 2e keer ineens was ik het zat.......weer alle kooien uitsoppen, alles ingespoten............behalve dus de nestjes.....hoezo stom....gistern keek ik in een nestje en dat zat bomvol..........ik was stomweg vergeten de nesten de 1e keer in te spuiten, de 2e keer ook dus dat was de enige plek die ik niet gedaan had, toen ik in het nestje een goedje sprayde vielen ze na 15 minuten met "bosjes" eruit. De nesten waren de enige vluchtplaats nog voor die krengen denk ik achteraf, heb nu dus alles nesten verschoont en vooraf ook ingespoten.

          Ach ik zie het als leer moment en wil dat hier best toegeven, tis voor mij het eerste jaar en ondanks de luis tot 2 keer toe, heeft me dat zeker geen grote aantallen jongen gekost dankzij het wel gelijk ingrijpen, alleen niet voldoende ingegrepen.
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

          Opmerking


          • #6
            Heb je misschien niet meer kans op luizen als de zaak te schoon is ??
            Is zo maar een gedachte hoor.
            Bij mensen (hoofdluis) is dat namelijk vaak ook zo.,want die luizen zitten liever in een schone omgeving.

            Opmerking

            Working...
            X